Producatorul de aluminiu Alro Slatina si-a redus anul pierderile de 4,5 ori, la 24 milioane de lei. In acelasi timp, cifra de afaceri a companiei a crescut cu 15%, la 2,3 miliarde de lei (518 milioane de euro). Compania a raportat in 2014 pierderi in valoare de 108,6 milioane de lei. Potrivit conducerii Alro, rezultatele financiare de anul trecut au fost influentate negativ de recentele modificari ale legislatiei privind achizitia de certificate verzi.

„Strategia aplicata de noi a fost una corecta si a condus la reducerea costurilor de productie, concomitent cu extinderea gamei de produse si cresterea vanzarilor de aluminiu cu grad mare de procesare. Pe de alta parte, evenimente care nu se afla sub controlul nostru si care nu au putut fi anticipate, au mentinut compania in zona de pierdere neta, in ciuda unui rezultat operational mai bun”, a declarat, intr-un comunicat, Marian Nastase, presedintele Consiliului de Administratie al Alro.

Anul trecut, vanzarile de aluminiu primar ale companiei au crescut cu aproape 4%, de la circa 140.000 de tone, la 145.329 de tone. In intervalul analizat, compania a vandut 77.273 de tone de aluminiu procesat, in crestere usoara comparative cu 76.868 de tone in 2014.

Alro va plati circa 11 milioane de dolari in plus pentru certificatele verzi aferente anului 2015, din cauza modificarii, in luna februarie a acestui an, a legislatiei privind exceptarea unor categorii de consumatori finali de la plata unei cote din costul certificatelor verzi.

Inca un an negru pentru Alro din cauza certificatelor verzi

Certificatele verzi sunt acordate producatorilor de energie din surse regenerabile pentru energia pe care o produc si o pun pe piata. Aceste certificate sunt platite de toti consumatorii de electricitate, atat casnici, cat si industriali.

Anul trecut, Guvernul a anuntat ca va excepta o serie de companii, printre care si producatorul de aluminiu din Slatina, de la plata unui procent din certificatele verzi. Alro a inclus aceasta exceptare in bilantul pe anul trecut, insa prevederea legislativa s-a aplicat doar de la jumatatea lui 2015.

“In determinarea rezultatelor financiare pentru 2015 Alro a inclus exceptarea de 85% din numarul certificatelor verzi aferente cotei obligatorii pentru intregul an 2015, insa modificarea legislativa din februarie 2016 a prevazut aplicarea acestei exceptari din luna obtinerii acordului din partea autoritatilor, respectiv din iunie 2015, in cazul companiei”, se mai arata in comunicat.

Alro este o subsidiara a Vimetco NV, companie globala de aluminiu primar si procesat, integrata pe verticala si inregistrata in Elvetia, dar avand actionari rusi.

Compania nu a fost ajutata anul trecut nici de pretul aluminiului, care a ajuns in 2015 la un minim de 1.424 de dolari pe tona, fata de 1.642 de dolari in 2014.

Anul trecut, productia totala de aluminiu primar a companiei a fost de 271.000 de tone, in crestere de la 263.000 de tone, inregistrate in 2014. Productia de aluminiu procesat s-a apropiat de 79.000 de tone, fata de aproape 78.000 de tone in 2014.

Principalele piete de desfacere pentru produsele Alro sunt Uniunea Europeana (Ungaria, Polonia, Grecia, Germania si Romania), dar compania are exporturi si in SUA si Asia.

Companiile care fac parte din grupul Alro sunt Alro Slatina, Alum Tulcea (producator de alumina), Sierra Mineral Holdings I (producator de bauxita), Vimetco Extrusion (procesator de produse extrudate), Conef (trader de gaze naturale), Global Aluminium si Bauxite Marketing.

Sursa foto: Alro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri