"Speram sa finalizam preluarea Daewoo saptamana viitoare cand vor veni corenii la Bucuresti. Asteptam o ultima confirmare de la ei ca sosesc si cred ca o vom avea", a spus ministrul.

Ministerul Economiei si Comertului (MEC) va lansa in decembrie la privatizare fabrica de automobile de la Craiova, declara, la jumatatea lunii trecute ministrul Codrut Seres.

"O sa scoatem societatea la privatizare in luna decembrie, iar in primul trimestru al lui 2007 ne asteptam sa avem numele viitorului proprietar", spunea Seres. Intrebat care va fi pretul de vanzare al fabricii de automobile de la Craiova, ministrul afirma ca acesta poate porni de la suma de 61 de milioane de dolari, cu un milion de dolari mai mult decat a platit statul pentru rascumpararea companiei.

"Stim sigur ca Ford si General Motors sunt interesati de Daewoo. Cand o sa publicam anuntul o sa vedem daca si Cherry Automobile din China confirma interesul", adauga oficialul MEC.

Guvernul a aprobat, la inceputul lunii septembrie, contractul de preluare de catre statul roman de la Daewoo Motor Coreea a 51% din fabrica de automobile Daewoo Craiova. Statul roman, reprezentat de Automobile Craiova, a redobandit controlul asupra fabricii de automobile Daewoo, prin semnarea contractului de transfer de actiuni si tranzactie asupra creantelor intre Daewoo Motor Co. Ltd Coreea si Daewoo Automobile Romania.

Daewoo Craiova si-a rascumparat cu bani din bugetul sau 51% din capitalul social, coreenii primind in schimb 60 de milioane de dolari (pachetul de actiuni avand valoarea de 50 de milioane de dolari, iar 10 milioane de dolari reprezentand datoriile uzinei catre firme din grupul Daewoo).

Citeste si:

La momentul semnarii, ministrului Seres spunea ca intr-o anexa a contractului de preluare, partea coreeana si-a asumat acoperirea unor datorii in valoare de aproximativ 530 milioane de dolari. "Este putin probabil sa apara si alti creditori care sa ceara ca Daewoo Craiova sa le plateasca sume suplimentare fata de aceste 530 de milioane de dolari. Parerea mea este ca un astfel de lucru nu se va intampla", afirma oficialul.

Negocierile dintre reprezentantii MEC si partea coreeana pentru reintrarea in portofoliul statului a fabricii de automobile din Craiova au durat aproximativ un an de zile. Cea mai spinoasa problema a fost generata de dorinta autoritatilor romane ca Daewoo Motor sa-si asume preluarea tuturor datoriilor pe care posibili creditori le-ar revendica, in afara datoriilor certe in valoare de apoximativ 500 de milioane de euro pe care compania coreeana si le-a asumat intr-o prima faza.

In urma tranzactiei, statul detine 100% din capitalul social al Daewoo Craiova prin intermediul companiei Automobile Craiova SA, la care MEC este actionar majoritar, controland 72,4% din capitalul social.

MEC a primit mai multe scrisori de interes din partea unor investitori care vor sa preia Daewoo Craiova. Printre acestia se numara Ford Motors, General Motors, Renault-Nissan si Chery Automobile China.

Semnalele ca uzina ar putea fi reprivatizata au urcat vanzarile Daewoo in iulie, acestea atingand un maximum istoric lunar de 4.177 de unitati. Dupa primele sapte luni, vanzarile de automobile produse la fabrica de la Craiova au ajuns la 13.717 unitati, in comparatie cu 14.697 vandute in perioada similara a anului trecut.

Daewoo Automobile Romania a fost infiintata in 1994 ca societate mixta creata de Automobile Craiova si grupul sud-coreean Daewoo. Grupul Daewoo a intrat in 1999 in faliment, fiind cumparat partial de General Motors, care insa a refuzat sa preia si fabrica din Romania.