Coface Romania, lider de piata in domeniul serviciilor de risc management, va incheia anul 2006 cu o cifra de afaceri de aproximativ 1.500.000 euro, avand o crestere de 70% fata de anul precedent, potrivit oficialilor companiei. Rata profitabilitatii atinsa in acest an este de 38%, iar numarul de angajati a ajuns la 44, in crestere cu 30% fata de anul precedent. O mare realizare este triplarea cifrei de afaceri din piata interna, ceea ce demonstreaza cresterea capacitatii de absorbtie a pietei.

Coface Romania s-a dezvoltat foarte mult pe segmentul de retail (Business to Consumer). In anul 2006 au fost gestionate peste 21.000 de cazuri in valoare de 44.000.000 RON.

"Cresterea puternica din 2006 ne face sa tintim la o crestere de 70% si o cifra de afaceri de 2,5 milioane Euro in 2007. Odata cu intrarea Romaniei in UE, vom deschide in Ianuarie 2007, o sucursala a Coface Austria la Bucuresti, care va aduce in Romania core-business-ul grupului, asigurarile de credit. Este un pas firesc, in concordanta cu realitatea economica actuala si in plan cu strategia pentru Europa Centrala si de Est. Cu siguranta acest serviciu va ajuta economia si companiile romanesti sa isi creasca volumul tranzactiilor comerciale, in special pe noua piata comuna", a comentat Cristian Ionescu, Managing Director Coface Romania.

Coface Romania a mai anuntat ca va introduce in premiera, din ianuarie 2007, un nou instrument de risc management, aflat la inceputurile lui pe piata romanesca, dar foarte cunoscut pe pietele internationale cu traditie, si anume, asigurarea de credit comercial. Aceasta presupune securizarea incasarilor viitoare, atunci cand plata bunurilor livrate / serviciilor prestate se realizeaza la un anumit termen.

Poate fi acoperit atat riscul de insolventa a clientului, cat si riscul de neplata prelungita generat de oricare alta cauza, mai putin o disputa intre parteneri referitoare la respectarea termenilor din contractul comercial. Riscul de neincasare la termen al creantelor comerciale este transferat catre asigurator, care se obliga sa despagubeasca in cazul in care partenerul de afaceri refuza sa efectueze plata din diverse motive.

Citeste si:

Societatea de asigurare verifica bonitatea clientului pe baza raportelor de credit si a altor informatii calitative referitoare la riscurile de piata, sectoriale si de tara si acorda o limita de credit. Asiguratorul poate stabili o limita de credit sau aceasta poate fi discretionara, la alegerea creditorului, daca debitorul nu a avut restante in ultimele 12 luni.

Rata primei de asigurare este intre 0,4% si 0,8% din cifra de afaceri asigurata. Pe piata romaneasca, raspunderea maxima este de aproximativ 30 de ori valoarea primei minime sau o suma fixa. Perioada de asigurare pe care pot fi incheiate politele pentru credite comerciale este de un an, cu posibilitatea de reinnoire automata.

Plata despagubirilor se face in termen de 30 de zile de la trimiterea notificarii pentru insolventa sau de cinci luni pentru neplata datoriilor la scadenta.

Aceasta metoda moderna de securizare a incasarilor inglobeaza un mix de instumente ale risc managementului, de la ratinguri de companii, la analiza financiara si colectare de creante.