Piata farmaceutica romaneasca a reusit sa obtina rezultate extrem de confortabile, in ultimul an inainte de aderare, inregistrand o crestere de 20% in 2006, pe fondul unei dezvoltari semnificative a segmentului de retail si datorita redresarii segmentului de spital, se arata intr-o analiza NewsIn
Desi opinia publica s-a obisnuit in ultimii ani cu o atitudine permanent nemultumita a majoritatii jucatorilor de pe piata romaneasca a farmaceuticelor, aflati intr-o continua si acuta criza financiara, de data aceasta, majoritatea producatorilor si importatorilor de medicamente recunosc faptul ca 2006 a fost un an bun, marcat de evenimente pozitive, atitudini favorabile din partea autoritatilor si strategii ce au adus profituri impresionante.

Aprecierile sunt sustinute si de rapoartele companiei de cercetare a pietei Cegedim Romania, care a demonstrat ca piata a crescut peste asteptari in acest an, iar valoarea totala a vanzarilor inregistrate in intervalul octombrie 2005 - septembrie 2006 a fost de 5,24 de miliarde de lei.

Al treilea trimestru din 2006 a confirmat tendinta de crestere a pietei totale, de 17,9 la suta fata de 14,5 la suta la sfarsitul trimestrului doi, "marcand traversarea cu succes a momentului dificil de la inceputul anului 2006".

In linii mari, piata farmaceutica romaneasca a inregistrat pe canale de distributie cea mai mare crestere pe segmentul de retail, cu 23,2 la suta, iar cea de spital a crescut usor, cu 2,2 la suta. Pe segmente, produsele cu prescriptie medicala au crescut asemanator cu cele fara prescriptie medicala, cu 22,9 la suta si respectiv 24 la suta.

Pe tendinta de crestere a pietei totale, s-a consemnat o evolutie a tuturor grupelor terapeutice mari. Cele mai importante cresteri au fost inregistrate la grupele terapeutice pentru sistemul cardiovascular, cu 34,1 la suta, urmata de grupa trapeutica pentru sange si organe hematoformatoare, cu 26,2 la suta si de grupa destinata sistemului musculo-scheletic, cu 25,9 la suta. Grupele terapeutice antineoplazice si imunomodulatoare, antiinfectioase sistemice si cele dermatologice au inregistrat evolutiile cele mai modeste, de 4,3 la suta, respectiv 4,4 la suta si respectiv 15 la suta.

In privinta celor mai importante companii care activeaza pe piata farmaceutica, GlaxoSmithKline ocupa din nou primul loc in topul celor zece cele mai bine cotate companii farmaceutice ce acopera impreuna mai mult de jumatate din piata romaneasca de profil si a caror valoare insumata a vanzarilor a fost in intervalul octombrie 2005 - septembrie 2006 de 2,84 miliarde de lei.

GlaxoSmithKline si-a adjudecat primul loc al topului companiilor farmaceutice din Romania cu o valoare a vanzarilor, inclusiv Europharm, de 433,4 milioane de lei pe ultimele in intervalul octombrie 2005 - septembrie 2006 si de 107, 3 milioane de lei in trimestrul trei 2006, ceea ce ii confera acestei companii o cota de piata de 8,3%.

Al doilea mare jucator farmaceutic din Romania este Hoffman la Roche cu o valoare a vanzarilor in intervalul octombrie 2005 - septembrie 2006 de 363,8 milioane de lei si de 102,7 milioane de lei in trimestrul trei corespunzator unei cote de piata de 6,9%.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri