Vanzarile de anul trecut au fost sub asteptari, avand in vedere ca presedintele companiei Altex, Dan Ostahie, estimase atingerea unor rezultate asemanatoare cu cele din 2005, cand cifra de afaceri a fost de 275 milioane de euro, cu un profit net de 7,5 milioane de euro.

Astfel, afacerea Altex aproape s-a dublat comparativ cu 2004, cand a raportat incasari de aproximativ 146 mil. euro. Grupul Altex a inregistrat o cifra de afaceri de 100 milioane de euro in primele sase luni din 2006. Pentru al doilea semestru al anului 2006, presedintele Altex estimase initial o cifra de afaceri de peste 150 milioane euro.

Asadar, targetul companiei nu a fost atins, iar compania nu a reusit sa obtina cel putin aceleasi rezultate din anul anterior. Tendinta de reducere a ritmului de crestere a pietei era de asteptat odata cu maturizarea pietei, insa in mod cert scaderea procentuala inregistrata a surprins pe multi specialisti din piata de retail.

Contactat de Wall-Street, Dan Ostahie nu a dorit sa confirme informatia, insa a explicat ca 2006 s-a caracterizat printr-o adancire serioasa a veniturilor. “Pot afirma doar ca veniturile inregistrate anul trecut sunt sub nivelul inregistrat in 2005”, ne-a declarat proprietarul Altex.

Dan Ostahie a mai adaugat ca se afla in continuare in discutii cu fonduri de investitii pentru vanzarea unui pachet din actiunile companiei. “Incheierea acestor negocieri reprezinta unul din obiectivele noastre in 2007”, completeaza Ostahie.

Citeste si:

In 2006 piata de retail de electronice, electrocasnice si produse IT&C si-a incetinit considerabil ritmul de crestere si a inregistrat scaderi pe majoritatea segmentelor de produse. Principalii jucatori au inregistrat o incetinire a cresterii, unii raportand chiar pierderi.

Potrivit sefului de la Altex, introducerea normelor BNR de restrictionare a creditarii a influentat cel mai puternic nivelul vanzarilor.

Recent, Altex a renuntat la mai multe magazine situate in orasele mai mici din tara. Inchiderea acestor magazine se inscrie in strategia companiei de optimizare a vanzarilor si implicit a profitabilitatii. Aceasta prin renuntarea la centrele comerciale care nu aduc profit in paralel cu extinderea celor de suprafete mari precum Media Galaxy si Altex Megastore, care sunt profitabile, potrivit presedintelui Altex, Dan Ostahie.

Pe piata de electronice si electrocasnie, principalii jucatorii sunt Flamingo, cu o cota de piata de 18%, Altex, care detine 26% din piata, si Domo, a carui cota de piata o estimeaza la 16%, conform unui raport prezentat de Flamingo.