Concurenta pe piata este acerba si intensificata de multitudinea de noi branduri sau produse lansate sub acelasi brand care invadeaza rafturile, cosurile, televizoarele si frigiderele consumatorilor. Unul dintre acestea este grupul Albalact, care a lansat brandurile devenite deja celebre, Fulga si Zuzu.

Rezultatele financiare ale companiei Albalact “au depasit toate asteptarile in 2006, dupa ce compania a lansat brand-ul Zuzu, cu 23 de sortimente de lactate proaspete si creat pentru un segment mai mare si mai diversificat de consumatori. Datele preliminare pe intreg anul 2006 arata ca cifra de afaceri a companiei Albalact a crescut cu 70% anul trecut, de la aproximativ 16 milioane de euro in 2005, la circa 29 milioane de euro, in 2006. Aceleasi estimari raportate la finele anului 2006 indica o majorare a profitului cu 64%, de la 850.000 euro in 2005, la peste 1,3 milioane euro in 2006”, a precizat pentru Wall-Street, Traian Simion, directorul comercial al Albalact, companie aflata printre primii cinci producatori de lactate importanti pe plan national.

Cum se aliniaza insa producatorii nevoilor consumatorilor? Pe de o parte, acestia au grija sa scoata pe piata noi produse pentru toate targeturile de consumatori si pentru toate nevoile acestora, noi branduri in topul nevoilor iar, pe de alta parte, pe langa atentia tot mai mare in legatura cu calitatea produselor lactate, vor fi dezvoltate noi ferme de la care se va colecta laptele precum si noi fabrici. Acestea din urma vor fi moderne, ultrautilate, conforme cerintelor Uniunii Europene.Piata lactatelor va fierbe la peste un miliard de euro

Desi costurile sunt mari, producatorii nu “fug” de acest gen de responsabilitati. “Albalact va deschide la mijlocul acestui an, o noua fabrica la Alba Iulia – una dintre cele mai moderne unitati de productie lactate din Europa de Est. Costurile amenajarii noii fabrici se ridica la aproape 8 milioane de euro. Albalact va investi, de asemenea, in logistica si marketing pentru a sustine dezvoltarea si extinderea parteneriatelor cu diferite canale de distributie”, ne-a mai spus Traian Simion.

Modernizarea si diversificarea aduc succes in afaceri

Si vanzarile de produse Milli, marca care apartine grupului Friesland Romania, au ajuns in acest an la 40 de milioane de euro. Estimarile pentru 2007 sunt foarte optimiste, mai exact vor ajunge la 60 milioane de euro pentru vanzarile acestui brand. “Friesland a realizat in 2006 o cifra de afaceri de 105 milioane euro, cu 15% mai mult decat in 2005 si estimeaza ca va metine aceasta crestere si in 2007”, afirma directorul general Friesland Food Romania, Gerbrant de Boer.

Friesland Food Romania, cel mai mare producator de pe piata laptelui de consum din Romania, se axeaza pe investitii majore pentru modernizarea liniei de productie, si implicit pe diversificarea gamei de produse. "Anul acesta am investit sase milioane de euro pentru modernizarea liniei de productie astfel incat sa ne diversificam gama de produse, iar anul urmator vom mai investi inca 4,5 milioane”, adauga Boer. Friesland comercializeaza in Romania marcile Milli, Oke, Dott si Completa. Pe langa brandurile internationale detinute de grup, filiala din Romania detine si brandurile Napolact si Napoca.

Citeste si:

2 miliarde de litri de lapte, procesate anual

Piata lactatelor va fierbe la peste un miliard de euro“Specialistii estimeaza ca piata produselor lactate va trece in urmatorii trei ani de 1 miliard de euro, in timp ce industria va procesa 2 miliarde de litri de lapte anual”, mai spune Traian Simion. Totusi, pentru a ajunge la aceste cote, companiile producatoare de lapte de consum trebuie sa-si promoveze eficient produsele. Pe de o parte, companiile straine nou intrate pe piata vor incerca sa castige o cota de piata importanta prin campanii agresive si impunerea unor marci straine, iar companiile autohtone vor incerca consolidarea pozitiei cu brandurile deja lansate, care au capatat notorietate sau cu noi branduri. Un exemplu il ofera tot Albalact care a cheltuit anul trecut peste 1.300.000 de euro, anul acesta urmand sa creasca sumele investite in marketing si advertising.

Friesland Foods adopta o alta strategie de marketing. Pentru 2007, produsele lactate vor fi comercializate doar pe piata interna, in primul rand pentru a consolida pozitia de leader pe piata lactatelor.

Din anul 2000, se face APEL la consum

De asemenea, ambalajul “cantareste foarte mult” in comunicarea de brand, el plusand calitatii. Laptele este un produs obisnuit, din gama ”Convenience”, motiv pentru care producatorii trebuie sa surprinda mereu cu idei inovatoare. Mai dinamic, atragator, fresc sau umoristic, ambalajul este foarte important in vanzari, el subliniind personalitatea produsului.

Daca romanii nu erau mari bautori de lapte, lucrurile s-au mai schimbat intre timp. Este vorba de noi nevoi, de interesul acordat pentru o viata mai sanatoasa sau pur si simplu placerea de a se alinia noilor “tendinte” ale pietei. Cu toate acestea, un roman consuma anual 233 de litri de lapte, adica aproximativ 0,65 litri zilnic, in timp ce media unui occidental ajunge la aproximativ 1,23 litri. Alianta pentru Promovarea Educationala a Laptelui (APEL) a initiat din anul 2000 un program permanent de cercetare a pietei lactatelor din Romania, in urma caruia au fost evidentiate, an de an, tendintele de consum ale populatiei la scara nationala.

Desi mai este loc pe piata romaneasca a lactatelor de noi si noi producatori, pe segmentul lactatelor proaspete concureaza companii precum Danone, Albalact, Friesland Foods si Dorna.