"Consideram ca afirmatiile Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) sunt incorecte deoarece nu se bazeaza pe elemente concrete, nu exista o analiza reala a situatiei din Romania si nu au fost contactate in acest sens autoritatile responsabile din Romania", au precizat oficialii companiei pentru NewsIn.

Potrivit companiei, Roche este membra a European Federation of Pharmaceutical Industries and Associations (EFPIA) care respecta codul de promovare etica a medicamentelor elaborat de aceasta asociatie precum si legislatia in vigoare in Romania cu privire la publicitatea medicamentelor. In plus, Roche Romania nu promoveaza catre publicul larg niciunul dintre produsele sale.

Oficialii companiei Roche au tinut sa precizeze ca in Romania, Agentia Nationala a Medicamentului (ANM) este singura autoritate responsabila de punerea pe piata a medicamentelor si monitorizarea modului in care acestea sunt promovate. De asemenea, compania a insistat asupra faptului ca din 1992 de cand compania Roche este pe piata in Romania, nu a primit nicio sesizare din partea ANM cu privire la modul in care s-a facut sau se face promovarea produselor companiei.

Despre medicamentul Herceptin, nominalizat de oficialii ANPC joi, cu ocazia Zilei Consumatorului si indicat in tratamentul cancerului de san, reprezentantii Roche spun ca este un produs care se elibereaza numai pe baza de prescriptie medicala de catre medicul specialist oncolog, dupa aprobarea Comisiei de Specialitate din cadrul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate (CNAS). Compania a explicat faptul ca administrarea Herceptin se face numai in spital, sub supraveghere medicala si, de asemenea, nu este disponibil pentru cumpararea in farmacie, iar prin urmare, pacientii nu il pot procura in mod direct.

In privinta reactiilor adverse, Roche a completat ca acestea sunt detaliate in prospectul produsului si in documentatia oficiala pe baza careia produsul este autorizat la nivel european prin procedura centralizata EMEA (European Agency for the Evaluation of Medical Products). In plus, prospectul Herceptin este aprobat de EMEA in Europa si de ANM in Romania si este periodic actualizat prin introducerea ultimelor informatii de eficienta si siguranta. Mai mult, reprezentantii Roche colecteaza toate raportarile despre reactiile adverse semnalate de catre pacienti si medici si le transmit catre EMEA si ANM.

Citeste si:

Compania Roche a atras de asemenea atentia asupra faptului ca in prezent, din aproximativ 1.000 de paciente pe an care ar putea beneficia de tratamentul cu Herceptin, numai 22 primesc acest medicament.

Oficialii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) au acuzat, joi, companiile producatoare de medicamente ca practica tehnici lipsite de etica pentru a-si promova produsele, mergand pana la ascunderea efectelor secundare ale acestora si publicitate inselatoare. Acuzatiile au fost lansate cu ocazia Zilei Mondiale a Consumatorilor, campania de informare "Promovarea lipsita de etica a produselor medicamentoase".

ANPC a atras atentia ca in majoritatea cazurilor promovarea medicamentelor se face prin vizite ale agentilor de vanzari la medici, sponsorizarea pacientilor sau a studentilor.

Reprezentantii ANPC au tinut sa mentioneze chiar numele unor companii farmaceutice ale caror produse au fost intens promovate desi sunt considerate cu risc. Este vorba despre Merck si medicamentul antiinflamator Vioxx, Pfizer cu medicamentul antidepresiv Zoloft, Glaxo Smith Kline tot cu un antidepresiv, respectiv Seroxat, precum si medicamentul pentru scaderea colesterolului Crestor produs de Astra Zeneca si medicamentul impotriva cancerului la san Herceptin produs de Roche.

Ziua Drepturilor Consumatorilor 2007 a fost dedicata campaniei impotriva promovarii lipsite de etica a medicamentelor. ANPC sustine ca majoritatea consumatorilor nu sunt constienti de modul in care alegerile in consumul de medicamente sunt conturate de "interese corporatiste, in scopul de a realiza profituri gigantice".