Grupul mondial Shell a iesit din afacerile desfasurate pe piata locala prin vanzarea diviziei de GPL, dupa ce benzinariile companiei fusesera preluate in 2004 de catre MOL
Shell Gas, membra a grupului Shell, a iesit de pe piata autohtona a gazului petrolier lichefiat (GPL) in urma vanzarii afacerii catre compania franceza Rubis. Shell a vandut de asemenea si afacerile sale cu GPL pe care le desfasoara in Bulgaria, Cehia, Germania, Spania, Elvetia. Vanzarea diviziei din Romania va fi supusa dreptului de preemptiune si preaprobare exprimate de catre partenerii Shell de pe piata locala.

Ne concentram investitiile in zonele in care are deja o prezenta considerabila, investind si dezvoltandu-ne pe pietele cu cel mai ridicat potential de crestere. Am facut progrese semnificative in simplificarea portofoliului, reducerea complexitatii si a costurilor de operare, a declarat Erwin Friederich, vicepresedintele Diviziei GPL din Shell.

Shell Gas Romania a fost creat in 1996, ca un joint-venture intre Grupul Shell care detine 55% din actiuni si Petrom 45%. Shell Gas este unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata gazului petrolier lichefiat, alaturi de Butan Gas Romania sau Crimbo Gas. Daca tranzactia cu Rubis va fi finalizata si in Romania, acesta va reprezenta punctul de intrare al companiei franceze pe piata romaneasca de profil.

Rubis este un operator international din industria petroliera cu sediul la Paris, specializat in sectorul downstream si cu oexperienta semnificativa in domeniul GPL. Prin intermediul marcii Vitogaz, Rubis este prezent pe pietele GPL din Europa, Africa si Caraibe. Compania franceza a achizitionat activitatile GPL ale Shell din Antilele Franceze si din Guyana Franceza.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri