Vanzarile Zentiva au urcat, in Romania, a doua piata a companiei farmaceutice dupa venituri, cu 21,3% in primul semestru al anului fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la 1,33 miliarde coroane cehesti (47,4 milioane euro), arata raportul semestrial publicat de Zentiva.
Profitul operational al companiei pe piata romaneasca, descris de EBIT (castigurile inainte de plata dobanzilor si taxelor), a fost erodat de cresterea costurilor administrative, care au inclus alocarea a 126,8 milioane coroane cehesti (4,5 milioane euro) pentru datorii sub semnul indoieli ale clientilor romani, se arata in raportul companiei.

Evolutia companiei a fost favorizata de lansarea unui numar in crestere de marci internationale ale Zentiva pe piata romaneasca. Vanzarile, calculate in lei, pe piata romaneasca ale companiei au crescut cu 14,2% in primul semestru, arata raportul. "In aceasta perioada, marcile fostei companii Sicomed au contribuit cu 890,5 milioane coroane cehesti (31,16 milioane euro) la vanzarile Zentiva din Romania, reprezentand 66,9% din total", se arata in raportul companiei.

Vanzarile din Romania au crescut, in al doilea trimestru, cu 16,1%, pana la 673 milioane coroane (23,5 milioane euro). Marcile promovate in Romania de catre companie au contribuit cu 61,3% la vanzarile in tara, fata de 54% in primele sase luni din 2006.

Printre principalele marci internationale Zentiva promovate in Romania si care au adus rezultate bune se numara medicamentul Simvacard (simvastatin), cel antihipertensiv introdus recent Zenra (ramipril), medicamentul pentru tratarea ulcerului Helicid si analgezicul Tralgit (tramadol), precum si medicamentul cardiovascular Lindaxa. Medicamentele deja cunoscute pe plan local, care au adus cea mai mare contributie la vanzarile Zentiva in Romania, au fost Algocalmin, Antinevralgic P, serul fiziologic si Dicarbocalm.

Compania Zentiva a lansat patru produse noi pe piata romaneasca in prima jumatate a lui 2007, printre care Zenra, Lindaxa, Amyx si contraceptivul oral Chloe.

"Am inregistrat vanzari bune in Romania, Slovacia, Polonia, Rusia si Ucraina. Pe aceste piete, cresterea inregistrata de compania a fost cel putin pe acelasi nivel cu progresul realizat de companiile rivale. In primul semestru, evolutia Zentiva a fost subminata de o serie de factori, printre care conditiile de concurenta din ce in ce mai pronuntate pe cele mai mari piete pe care activam, investitiile in strategii de vanzari si marketing, pentru construirea pozitiei in regiune si platile pentru datorii si inventariere in Romania, care ne-au redus profiturile", a spus, citat de NewsIn, presedintele si directorul companiei, Jiri Michal.

Castigurile marginale inainte de aplicarea dobanzilor si taxelor (EBIT) ale companie Zentiva au ajuns la 16,3% in prima jumatate a anului, fata de 20,6% in primele sase luni ale lui 2006, pe fondul cresterii cheltuielilor de marketing, vanzari si a costurilor administrative.

Zentiva a inregistrat o crestere cu 7,6% a vanzarilor brute totale in primul semestru, pana la 7,239 miliarde coroane cehesti (253 milioane euro) si o crestere cu 5,5% a vanzarilor nete, pana la 6,79 miliarde coroane (237,6 milioane euro) fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Compania estimeaza o evolutie mai slaba pe piata romaneasca pentru restul anului, pe fondul eforturilor de contrabalansare a riscurilor in viitor.

Compania Zentiva SA Romania a fost construita pe bazele Uzinei de Medicamente Bucuresti, infiintata in anul 1962. In anul 1998, denumirea societatii devine Sicomed SA, care in 2005 a fost preluata de grupul ceh. Din 1998, actiunile societatii se tranzactioneaza la categoria a doua a Bursei de Valori Bucuresti(BVB).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri