Profitul operational al companiei pe piata romaneasca, descris de EBIT (castigurile inainte de plata dobanzilor si taxelor), a fost erodat de cresterea costurilor administrative, care au inclus alocarea a 126,8 milioane coroane cehesti (4,5 milioane euro) pentru datorii sub semnul indoieli ale clientilor romani, se arata in raportul companiei.

Evolutia companiei a fost favorizata de lansarea unui numar in crestere de marci internationale ale Zentiva pe piata romaneasca. Vanzarile, calculate in lei, pe piata romaneasca ale companiei au crescut cu 14,2% in primul semestru, arata raportul. "In aceasta perioada, marcile fostei companii Sicomed au contribuit cu 890,5 milioane coroane cehesti (31,16 milioane euro) la vanzarile Zentiva din Romania, reprezentand 66,9% din total", se arata in raportul companiei.

Vanzarile din Romania au crescut, in al doilea trimestru, cu 16,1%, pana la 673 milioane coroane (23,5 milioane euro). Marcile promovate in Romania de catre companie au contribuit cu 61,3% la vanzarile in tara, fata de 54% in primele sase luni din 2006.

Printre principalele marci internationale Zentiva promovate in Romania si care au adus rezultate bune se numara medicamentul Simvacard (simvastatin), cel antihipertensiv introdus recent Zenra (ramipril), medicamentul pentru tratarea ulcerului Helicid si analgezicul Tralgit (tramadol), precum si medicamentul cardiovascular Lindaxa. Medicamentele deja cunoscute pe plan local, care au adus cea mai mare contributie la vanzarile Zentiva in Romania, au fost Algocalmin, Antinevralgic P, serul fiziologic si Dicarbocalm.

Compania Zentiva a lansat patru produse noi pe piata romaneasca in prima jumatate a lui 2007, printre care Zenra, Lindaxa, Amyx si contraceptivul oral Chloe.

Citeste si:

"Am inregistrat vanzari bune in Romania, Slovacia, Polonia, Rusia si Ucraina. Pe aceste piete, cresterea inregistrata de compania a fost cel putin pe acelasi nivel cu progresul realizat de companiile rivale. In primul semestru, evolutia Zentiva a fost subminata de o serie de factori, printre care conditiile de concurenta din ce in ce mai pronuntate pe cele mai mari piete pe care activam, investitiile in strategii de vanzari si marketing, pentru construirea pozitiei in regiune si platile pentru datorii si inventariere in Romania, care ne-au redus profiturile", a spus, citat de NewsIn, presedintele si directorul companiei, Jiri Michal.

Castigurile marginale inainte de aplicarea dobanzilor si taxelor (EBIT) ale companie Zentiva au ajuns la 16,3% in prima jumatate a anului, fata de 20,6% in primele sase luni ale lui 2006, pe fondul cresterii cheltuielilor de marketing, vanzari si a costurilor administrative.

Zentiva a inregistrat o crestere cu 7,6% a vanzarilor brute totale in primul semestru, pana la 7,239 miliarde coroane cehesti (253 milioane euro) si o crestere cu 5,5% a vanzarilor nete, pana la 6,79 miliarde coroane (237,6 milioane euro) fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Compania estimeaza o evolutie mai slaba pe piata romaneasca pentru restul anului, pe fondul eforturilor de contrabalansare a riscurilor in viitor.

Compania Zentiva SA Romania a fost construita pe bazele Uzinei de Medicamente Bucuresti, infiintata in anul 1962. In anul 1998, denumirea societatii devine Sicomed SA, care in 2005 a fost preluata de grupul ceh. Din 1998, actiunile societatii se tranzactioneaza la categoria a doua a Bursei de Valori Bucuresti(BVB).