Piata locala a magazinelor de tip discount devine tot mai bogata si aproape toti marii jucatori din domeniu sunt prezenti in Romania.

Grupul Aldi, al zecelea operator de retail din lume, cu o cifra de afaceri de peste 39 miliarde euro pe plan global, a intrat pe piata din Romania prin crearea unei firme controlata in totalitate de subsidiara sa austriaca, Hofer.

Sursele de pe piata citate de Budapest Businees Journal sustin ca grupul german analizeaza posibilitatea extinderii pe piata romaneasca, insa proiectul se afla in primele stadii ale dezvoltarii.

In urmatorii patru ani, grupul german Lidl&Schwarz, rivalul traditional pe piata germana planuieste sa deschida in Romania, 15-20 magazine pe an, investitia medie pe magazin fiind de aproximativ zece milioane euro, potrivit informatiilor prezentate de companie la inceputul acestei saptamani, intr-o conferinta de presa. Grupul isi amanase anul trecut intrarea pe piata romaneasca datorita pretului ridicat al terenurilor de la noi din tara, dar a decis sa-si reia planurile de expansiune datorita potentilalului economic foarte mare.

Primul magazin intrat pe piata din Romania a fost Profi, in anul 2000, care apartine de grupul franco-belgian Louis Delhaize. Patru ani mai tarziu, in 2005, alti trei jucatori isi fac aparitia pe piata locala: Penny Market (Rewe), Kaufland (Lidl & Scwarz) si Plus Discount (Tengelmann). In acest an, un nou jucator important la nivel international si-a anuntat intrarea pe piata, este vorba de retailul german Aldi.
Conceptul folosit de magazinele care ofera reduceri este unul simplu: produse de calitate la preturi mereu accesibile. Reprezentantii supermarketurilor cumpara de la furnizori cu o capacitate mare de productie. Astfel, cantitatile mari achizitionate ofera posibilitatea retaililor de a stabili calitatea produselor si garantarea prospetimii acestora.

Daca hipermarketurile raman in concurenta pe pietele din marile orase, supermarketurile se extind tot mai mult in orasele ce nu depasesc 30.000 de locuitori, astfel incat in ultimii doi ani numarul magazinelor deschise in provincie s-a dublat.

Citeste si:

Totusi, retailii germani sunt cei care si-au facut cel mai mult simtita prezenta, fiind prezenti pe piata locala cu patru reprezentanti, iar din acest an un al cincilea jucator va intra pe piata.

Aldi este al zecelea operator de retail din lume, cu o cifra de afaceri de peste 39 miliarde euro pe plan international. Conform publicatiei Budapest Businees Journal, Aldi Stores este controlat in totalitate de compania subsidiara a grupului, Hofer. Ca si principalul sau concurent la nivel international Lidl, Aldi urmeaza aceeasi politica si intentioneaza sa se extinda pe piata romaneasca pana in anul 2011 cu o retea de peste 100 de magazine.

Reteaua de magazine de tip discount Kaufland a anuntat la randul ei ca va investi in 2007 aproximativ 130 de milioane de euro pentru deschiderea a 16 hipermarketuri pe piata din Romania. Investitiile realizate pana in prezent de grupul german se ridica la aproape 330 de milioane de euro. Pe termen lung reprezentantii grupului planuiesc sa deschida aproximativ 50 de unitati noi.

La randul sau reprezentantul grupului Tengelmann, Plus Discount, detine in Romania 43 de magazine, iar investitia medie pentru fiecare supermarket este de 1,5 milioane de euro. Pana la sfarsitul anului 2007, retailul german intentioneaza sa mai inaugureze inca 20 de magazine noi.

Penny Market, reprezentantul grupului Rewe este prezent in Romania din anul 2005 si se adreseaza in special oraselor mici si mijlocii. Majoritatea articolelor comercializate de Penny Market sunt de provenienta autohtona.

Primul magazin de tip discount intrat pe piata din Romania, Profi, detinut de grupul franco-belgian Louis Delhaize, a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de 11 miliarde euro. Profi a inaugurat pana in prezent 34 de magazine.