Mereu urmarim tot ce se intampla in piata. In plus, trebuie sa marturisesc ca jucatorii din industria de care Nestle este interesata vin adeseori sa discute cu noi, asadar este vorba despre negocieri permanente. Cautam mereu noi parteneri, iar viitoarea tranzactie poate fi una la nivel local sau poate fi doar un efect colateral, ca in cazul preluarii producatorului grec Delta Ice Cream”, a declarat, pentru Wall-Street, Paul Nuber, directorul general al Nestle Romania.

Pentru 2008, reprezentantii Nestle Romania se asteapta la rezultate cel putin la fel de bune, anul acesta preconizand o majorare majorare de 20% a volumului de vanzari, dupa ce la sfarsitul trimestrului al treilea s-a inregistrat o crestere de 30% a vanzarilor. Cele mai mari ritmuri de crestere au fost inregistrate de produsele pentru sugari si copii mici, de cerealele pentru micul-dejun, dar si de automatele de cafea.

In cazul in care afacerile din Romania ar inregistra acelasi volum de vanzari pe cap de locuitor ca in Elvetia, filiala locala a celui mai mare producator din industria alimentara mondiala ar realiza un volum de vanzari de peste 3 miliarde de euro. In prezent insa, afacerile din Romania a marelui grup valoreaza 0,5 miliarde de lei, echivalentul a circa 150 de milioane de euro, potrivit estimarilor oficialilor companiei. In Elvetia, afacerile grupului sunt evaluate la peste 4 miliarde de euro.

Reprezentantii companiei estimeaza ca produsele culinare, mai ales cele reunite sub brand-ul Maggi, prezinta un potential de crestere mai accentuat decat celelalte categorii de produse, in conditiile in care produsele de tip instant raspund cel mai bine lipsei tot mai mari de timp liber a consumatorilor.

“Pe de alta parte, in segmentul de petcare exista loc de crestere. Desi produsele noastre sunt de o calitate deosebita, piata din Romania este una inca restransa, cu anumiet caracteristici, printre care obisnuinta proprietarilor de animale de companie de a le hrani cu resturi”, explica Nuber.

Citeste si:

De asemenea, Nestle Romania si-ar putea imbogati, anul viitor, portofoliul cu o categorie de produse noi, in speta cele din segmentul de home nutrition, destinat celor care, din anumite cauze medicale, intampina dificultati in a se alimenta normal.

Coreland experienta sa ca manager in cadrul operatiunilor desfasurate in Cehia si Slovacia cu schimbarile care se petrec in Romania, directorul general al Nestle Romania crede ca dezvoltarea retelelor de comert modern va atinge un punct maxim, dupa care va urma o perioada de consolidare si de reechilibrare.

“A gandi despre o anumita piata ca este stabila este o mare greseala. Pur si simplu, asa ceva este imposibil”, conchide seful Nestle Romania.

Privind inapoi, Nuber considera ca cele mai mari obstacole pe care le-a intampinat Nestle Romania pana acum au fost legate de legislatie, de birocratie si de gasirea unei forte de munca potrivite, caracterizate de un acut simt al responsabilitatii. In momentul de fata, Nestle Romania are peste 650 de angajati, dintre care 350 sunt cantonati in centrul de suport.

Compania Nestle este prezenta in Romania din 1995, in prezent detinand in portofoliul sau marci precum Joe, Nescafe si Maggi. Zece ani mai tarziu, grupul Nestle a achizitionat compania greceasca Delta Ice Cream, produsele pentru Romania fiind fabrica in unitatea de productie de langa Bucuresti.