“Planul de productie se modifica mereu, iar in primele noua luni ale anului acesta, 30-40% din productia totala a fost exportata. Preconizam o crestere a exporturilor de pana la 50% la finele lui 2008, pe fondul majorarii capacitatii de productie a fabricii de la Otopeni”, a declarat Morgan.

Reprezentantii companiei au apreciat ca piata tigaretelor va scadea anul viitor, segmentul tigarilor super-premium fiind cele mai amenintate de contrabanda. In acest context, Philip Morris preconizeaza o depreciere a volumului pietei de profil din Romania si o scadere a consumului global.

Anul trecut, Philip Morris a raportat o cifra de afaceri de 490 de milioane de euro si un profit de 12 milioane de lei. Pentru anul in curs, reprezentantii companiei prevad o crestere a profitului companiei, rezultatele concrete fiind date publicitatii la inceputul lui 2008.

In prezent, cel mai vandut brand al companiei este Malboro, iar cea mai rapida ascensiune in topul vanzarilor o inregistreaza Parliament.

Citeste si:

“Malboro detine o cota de piata de 2,64 si continua sa creasca, iar segmentul tigarilor slims inregistreaza rezultate foarte bune”, a explicat Morgan.

Anul acesta, piata tutunului din Romania este evaluata la o valoare de peste 1,2 miliarde de euro, mai mult de 90% dintre aceasta fiind controlata de primii trei mari jucatori, BAT Romania, Philip Morris Romania si JTI Romania.

Producatorul de tigari este prezent in Romania inca din 1997, cand a investit peste 100 de milioane de dolari in unitatea de productie de la Otopeni. In prezent, Philip Morris Romania produce toate “brand-urile de familie”, lansand 43 de marci si extensii in tara.

Din 2006, compania este prezenta si in Bulgaria, fiind acum unul dintre cei mai importanti importatori de pe piata locala.