“Strategia noastra este de a extinde reteaua pana la 100 de magazine, anul viitor urmand sa inauguram inca cel putin 15-20 de noi unitati. Planul nostru este de 5 ani, iar in prezent nu suntem in negocieri cu nicio alta companie. Insa, daca o companie vine cu oferta potrivita, noi suntem deschisi oricaror discutii”, a declarat, pentru Wall-Street, directorul companiei, Rainer Exel.

Seful Minimax prevede pentru anul viitor o crestere a pietei de profil cu 2-3% comparativ cu 2007, pe fondul orientarii investitiilor marilor retaileri internationali catre orasele mai mici si al intrarii unor noi jucatori. Dintre acestia, Lidl si-a anuntat intentia de a intra pe piata romaneasca, insa momentul se lasa asteptat.

“Stiu cu certitudine ca Lidl incearca sa intre in Romania, insa demersurile sunt mai incete decat se preconizase, iar asta se intampla din cauza neclaritatilor de pe piata imobiliara. Preturile practicate sunt absurd de ridicate si, in doi ani, piata imobiliara va cunoaste un declin puternic”, este de parere Exel.

Directorul general al MiniMax Discount argumenteaza ca piata interna imobiliara nu este una reala si ca, in mai putin de 2 ani, niciun investitor nu va avea suficienti bani pentru a cumpara terenurile exorbitant de scumpe din Romania.

Pe de alta parte, compania sa este mereu in cautare de noi locatii pentru deschiderea de magazine, pe masura intensificarii concurentei si a vanatorii de terenuri amplasate cat mai central.

Dupa recenta investitie de 750.000 de euro intr-un nou magazin la Campulung Muscel, MiniMax Discount vizeaza si alte orase precum Brasov, Buzau, Titu, Arad, Calan, Rasnov si Turnu Magurele.

“In total, un nou magazin inseamna o investitie de peste 1 milion de euro. In comparatie cu alte tari, precum Germania, terenul este mai scump, constructia costa mai mult, iar forta de munca, desi mai ieftina, este una lipsita de pregatire in domeniu. Constructorii romani nu sunt profesionisti si lucreaza mai mult dupa ureche”, explica seful MiniMax Discount.

Citeste si:

Supermarketurile, pe cale de disparitie

Directorul general al lantului de magazine de tip discounter MiniMax este de parere ca hipermarketurile si discounterii reprezinta viitorului retailului, supermarketurile disparand pe masura ca consumatorii, aflati in cautarea celui mai bun pret, vor cumpara mai mult si mai rar.

“Piata retailului se aglomereaza intr-un ritm accelerat, iar competitia dintre principalii jucatori devine din ce in ce mai stransa, ceea ce se traduce prin preturi mai mici pentru clienti. Discounterii, prin insasi formatul lor, se lupta mereu pentru cel mai scazut pret. In Romania, segmentul de discount va fi mai dinamic decat cel al hipermarketurilor pentru ca romanii sunt in cautarea celui mai mic pret. Toate acestea vor face ca supermarketurile sa dispara pentru ca ele nu ofera nici cele mai mici preturi, nici cele mai variate game de produse”, detaliaza Exel.

MiniMax Discount este o companie romaneasca ce a intrat pe piata in primavara lui 2005.

In prezent, compania numara aproximativ 400 de angajati, dintre care 25 lucreaza in fiecare dintre magazinele lantului. Reteaua de magazine MiniMax Discount a inregistrat anul trecut un profit net de 4,2 milioane lei, la o cifra de afaceri de 48,9 milioane lei. Jucatorii concurenti pe segmentul retailului de tip discount din Romania sunt Plus Discount, Kaufland, XXL Megadiscount si Penny Market.