Cel putin cinci lanturi de cafenele din Israel, Spania, SUA, Malta, precum si cafenele brandului McDonald\'s si-au anuntat in 2007 intentia de a-si extinde in viitorul apropiat afacerile in Romania, o piata insuficient dezvoltata in prezent.
Tot mai multi jucatori internationali s-au aratat interesati in a-si extinde lanturile de cafenele pe piata romaneasca, Bucurestiul fiind cel mai vizat oras. In 2008 ar putea fi inaugurate primele unitati pe piata locala, dupa ce in 2007, au intrat in Romania doua branduri de renume la nivel mondial: Starbucks si Hard Rock Cafe, scrie NewsIn.

Prima compania care s-a aratat interesata de tara noastra a fost lantul de cafenele Aroma din Israel, Romania fiind prima locatie din Europa unde isi va extinde reteaua, anuntau la inceputul lunii mai a anului trecut reprezentantii companiei. Lantul Aroma, infiintat in 1994 in Israel, este detinut de omul de afaceri Yariv Shefa si cuprinde peste 70 de cafenele. Anul trecut, compania a inceput expansiunea pe plan mondial prin inaugurarea primei cafenele Aroma din New York care se intinde pe o suprafata de 650 metri patrati.

Aroma a fost urmata in august, de lantul spaniol de cafenele Cafe de Indias, al doilea ca marime dezvoltat in sistem de franciza in Spania, care anunta ca vrea sa deschida o cafenea in Bucuresti in 2008. In prezent, lantul de cafenele este prezent exclusiv pe piata spaniola, unde detine 66 de locatii, dintre care 47 operate in sistem de franciza.

O alta companie importanta in domeniu este Big Scorer Enterprises Limited, subsidiara Laser Investments Public Ltd. (LAS) care a semnat in septembrie contractul pentru preluarea exclusiva a drepturilor de franciza pentru dezvoltarea cafenelelor Coffee Beanery in alte15 tari europene, numarul total ajungand la 24, inclusiv Romania. Big Scorer Enterprises intentioneaza sa semneaze contracte cu aceste tari prin intermediul unei a treia parte (persoana sau companie) care sa aiba o vasta experienta si cunostinte in sectorul de profil pentru dezvoltarea afacerii.

Tot in 2008, McDonald's Romania ar putea deschide prima unitate a lantului de cafenele McCafe, inaugurat deja in Bulgaria. "Avem in vedere lansarea conceptului McCafe si in Romania, insa nu putem preciza o data exacta. Momentan analizam factorii necesari deschiderii unei astfel de cafenele", declarau in octombrie, potrivit NewsIn, reprezentantii McDonald's Romania.

Reprezentantii lantului de cafenele Cafe Jubilee cu sediul in Malta declarau, de asemenea, in luna noiembrie a anului trecut ca intentioneaza sa se extinda in Ungaria, Romania, Slovacia si Bulgaria unde vor sa deschida unitati in sistem de franciza cu suprafete de minim 110 metri patrati. Cafe Jubilee cauta deja un partener pentru deschiderea unei cafenele in Ungaria, costurile initiale pentru deschiderea unei unitati fiind cuprinse intre 150.000-300.000 de euro. Investitia include si costurile aferente echipamentului, pregatirii capitalului, stocului intial si tot capitalul de munca necesar pentru pornirea afacerii.

Starbucks Coffee Company a deschis in luna aprilie a anului trecut prima cafenea din tara in centrul comercial Plaza Romania din Bucuresti, iar doar cateva saptamani mai tarziu a inaugurat a doua cafenea din Romania, tot in Capitala, in Bucuresti Mall. Hard Rock Cafe a deschis anul trecut, in toamna, prima cafenea din Romania, tot in Bucuresti, in parcul Herastrau.

Citeste si Pe piata cafenelelor, 2007 a insemnat mai mult decat venirea Starbucks
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri