Heineken, care nu a oferit detalii legate de valoarea tranzactiei, a anuntat ca noua achizitie va avea efecte asupra rezultatelor grupului incepand cu 2009 si asupra valorii acestuia din 2012. Heineken va finanta achizitia din rezervele de lichiditate existente in prezent.

Potrivit unor surse din piata de profil, valoarea tranzactiei depaseste 150 milioane de euro. Bere Mures are o capacitate de productie de 1,6 milioane hectolitri, potrivit Heineken.

Compania Bere Mures, infiintata in anul 1992, a inregistrat anul trecut un volum al vanzarilor de 1,2 milioane de hectolitri, si are o capacitate de productie de 1,6 milioane de hectolitri.

Bere Mures are 394 de angajati si detine marcile de bere Neumarkt, Dracula si Sovata, disponibile doar la ambalaj PET. Mai mult, compania romaneasca detine doua marci de apa minerala.

Citeste si:

Cel mai bine vandut brand al producatorului este berea Neumarkt – bere blonda (peste 90% din productia totala), urmat de Dracula – bere neagra si Sovata – bere blonda din segmentul popular.

Piata berii din Romania va inregistra anul aceasta o crestere a volumului cu circa 5%, fata de 19,4 milioane de hectolitri, inregistrati in 2007.

Anuntul Heineken, unul din cei mai mari producatori de bere pe plan mondial, vine sa confirme interesul companiei pentru piata romaneasca a berii, care a ajuns anul trecut la 19,4 milioane de hectolitri, in crestere cu 9,6% fata de 2006. Operatiunile din Romania ale producatorului olandez de bere Heineken sunt conduse de Edwin Botterman (foto).

Heineken Romania, InBev Romania, United Romanian Breweries Bereprod si Ursus Breweries au cele mai mari cote de piata, cu vanzari cumulate de 15,1 milioane de hectolitri de bere in 2007, potrivit datelor publicate saptamana aceasta de Asociatia Berarii Romaniei.