Investitiile Avon Romania se concentreaza pe largirea gamei de produse anti-imbatranire si pe cea a parfumurilor, in conditiile in care piata cosmeticelor, evaluata la peste 700 de milioane de euro, incepe sa se stabilizeze.

“De ce sa nu deschidem o fabrica Avon in Romania? Avem un climat economic si politic prielnic, materii prime si costuri reduse ale operatiunilor. Poate ca nu avem cel mai sanatos climat in sensul strict al cuvantului, insa nu este cu mult mai bolnav decat cel din Bulgaria sau Ungaria, de exemplu”, a declarat, pentru wall-street.ro, Angela Cretu (foto), manager general pentru Europa de Sud-Est al multinationalei Avon.

Avon Romania se pregateste sa lanseze, in septembrie, o serie de parteneriate strategice cu jucatori din zona produselor premium, dupa modelul aliantei cu creatorul de moda francez Christian Lacroix, care a creat pentru Avon parfumul “Rouge”.

Daca pe segmentul parfumurilor exista deja un astfel de parteneriat, viitoarele aliante ar putea fi incheiate cu jucatori premium pentru produsele de machiaj, de ingrijire a pielii sau de ingrijire personala.

Parfumurile sunt unele dintre cele mai vandute produse Avon. In Romania frecventa de folosire a unui parfum pe zi este de 1,1 (un roman foloseste cel putin o data pe zi un parfum) comparativ cu cele 0,2 inregistrate de Germania, potrivit datelor emise de companie.

Citeste si:

“Vom lansa aliante strategice pe segmentul premium, insa vom evita canibalizarea propriului portofoliu. De exemplu, in Bulgaria s-a facut un astfel de parteneriat cu un producator de apa minerala, care a avut succes. Insa, in Romania, nu as fi facut acelasi lucru pentru ca inca nu avem un anume producator care sa se adreseze cu precadere femeilor”, a explicat sefa Avon.

Avon aduce noi servicii suplimentare, atat pe Internet, cat si pe telefonul mobil, spune Angela Cretu. In 2007, filiala romaneasca a facut deja primul pas in actualizarea sistemului de vanzari directe de cosmetice, lansand un serviciu de telefonie mobila prin care consumatorii Avon isi pot comanda produsele.

“In jur de 93% dintre comenzi le primim pe Internet, adevarata provocare fiind consumatorul insusi care si-a schimbat preferintele acut in ultimii ani. In Bucuresti, realizam 20% din totalul de vanzari, iar in mediul rural procentul este de 40”, detaliaza Cretu.

Avon Romania este unul dintre liderii pietei de cosmetice, cu un volum de vanzari anuale de peste 100 de milioane de euro. Principalii competitori pe piata locala ai Avon Romania sunt L’Oreal, P&G, Beiersdorf, Henkel, Nivea, Farmec, Amway sau Oriflame.