“Aceasta tranzactie se potriveste perfect strategiei de crestere a Mega Image, prin intermediul magazinelor bine localizate din zonele urbane. Cele 14 supermarketuri La Fourmi ne vor intari reteaua de magazine. Ne asteptam la ample oportunitati din punct de vedere al vanzarilor si sinergiilor comerciale ce rezulta in urma acestei tranzactii”, a declarat John Kyritsis (foto), director general al Mega Image.

Acelasi scop l-a urmarit si retailerul francez Carrefour care si-a facut intrarea pe segmentul supermarketurilor prin cumparare. In toamna anului trecut, Carrefour a preluat supermarketurile Artima, localizate in vestul Romaniei, contra sumei de 55 de milioane de euro.

Mega Image va investi, in total total, peste 22 de milioane de euro pentru preluarea si reorganizarea afacerii La Fourmi, valorii de achizitie initiale adaugandu-se alte 3,5 milioane de euro, destinate procesului de rebranduire, care se va incheia la finele anului curent. Mai mult decat atat, retailerul belgian isi continua planurile de expansiune a lantului de supermarketuri, acesta urmand sa mai deschida anul acesta alte 5 magazine noi.

In cazul Carrefour, rebranduirea celor 21 de magazine Artima va costa circa 6,3 milioane de euro, in conditiile unei investitii medii de 300.000 de euro pentru fiecare unitate. Strategia de dezvoltare a retailerului francez nu se opreste aici, Carrefour planuind deschiderea a inca 10 supermarketuri proprii, probabil in in zonele ramase neacoperite – nordul, sudul si estul Romaniei.

Daca La Fourmi ofera un spatiu total de vanzare relativ restrans, de circa 6.000 de metri patrati, o unitate avand in jur de 300-400 de metri patrati, lantul de magazine are ca mare avantaj pozitionarile strategice pe piata bucuresteana, unele dintre cele mai bune locatii ale sale fiind cele situate in zonele Unirii, Mosilor, Vitan si Pipera.

Citeste si:

Cu o suprafata de vanzare de peste 3 ori mai mare decat La Fourmi, lantul de supermarketuri Artima are ca arie de acoperire doar vestul Romaniei, fapt ce i-a determinat pe reprezentantii Carrefour sa se declare deschisi eventualelor oportunitati de preluare a unor jucatori locali, potrivit declaratiilor recente ale directorului general al companiei, Jacobo Celestino.

Conditiile pe care ar trebui sa le indeplineasca o retea de supermarketuri pentru a intra in atentia marelui retailer francez se leaga, in mare, de numarul de magazine, de potentialul magazinelor in care sunt plasate acestea si de cifra de afaceri obtinuta.

Planurile de extindere a afacerilor Mega Image includ si mediul online, reprezentantii companiei neexcluzand posibilitatea de a demara un magazin de profil pe Internet.

“Nu excludem posibilitatea de a investi intr-o afacere online de profil. Suntem in era Internetului iar prezenta online este din ce in ce mai importanta. Depinde foarte mult proportia in care clientii utilizeaza Internetul si prefera aceasta modalitate de a-si efectua cumparaturile. Este important sa fii prezent acolo unde clientii tai isi petrec cea mai mare parte a timpului”, a declarat recent, pentru Wall-Street, Raluca Pavel, marketing specialist in cadrul Mega Image.

Fondata in 1995, Mega Image are o retea ce cuprinde 23 magazine in Bucuresti, Constanta si Ploiesti si face parte din grupul belgian de retail Delhaize, prezent in sapte tari si pe trei continente. La Fourmi a fost primul lant de supermarketuri deschis la Bucuresti, in 1992.