Programul investitional de anul acesta se axeaza pe extinderea retelei cu sapte noi magazine, inclusiv Bucuresti Berceni, investitie care se va cifra in jurul valorii de 150 milioane de euro. Planul initial de expansiune pentru primii trei ani pe piata din Romania presupunea ca reteaua Real sa ajunga la 21 de hipermarketuri, care sa acopere intreaga tara, insa daca evolutiile o vor permite, este posibil ca acest numar sa creasca”, a declarat directorul general al Real Hypermarket Romania, Tjeerd Jegen (foto).

Noul magazin din Bucuresti este situat in zona Berceni, langa Metro, si dispune de o suprafata totala construita de 14.000 de metri patrati, similara magazinului din zona Vitan. Hypermarketul, care va fi deschis non-stop, are o suprafata de vanzare de 7.320 de metri patrati si o parcare terana cu o capacitate de 600 de locuri.

Pana in noiembrie-decembrie, anul acesta, compania vizeaza deschiderea a unor noi magazine in Oradea, Arad si Bacau, in conditiile in care “in Romania, exista o mare nevoie de comert modern, de aceea piata locala este una foarte atractiva. Piata va mai creste intr-un ritm similar ca pana cel de acum, insa in 3-4 ani, cadenta inregistrata va fi una mai lenta”, potrivit aprecierilor lui Jegen.

Pentru fiecare magazin, Real Hypermarket angajeaza intre 400 si 700 de lucratori, pana in total fiind unul dintre cei mai mari angajatori, cu peste 10.000 de angajati pentru cele 15 magazine pe care le opereaza in toata tara. "Pentru ca facem parte din top market, ii platim mai mult pe angajatii nostri comparativ cu nivelul mediu al pietei", a explicat directorul general al companiei.

Piata totala a produselor de larg consum (FMCG) a crescut, anul trecut, in volum, cu 9,9% si cu 19,5% din punct de vedere valoric, comparativ cu cu 2006. Magazinele de proximitate raman in topul preferintelor cumparatorilor romani, pozitionandu-se ca cel de-al doilea mare canal de distributie de pe piata de profil, potrivit studiilor MEMRB.

Dintre canalele de distributie, supermarketurile si hipermarketurile si-au adjudecat, anul trecut, peste 50% din totalul pietei, vanzand, ca volum, cu 53% mai mult decat anul precedent si ca valoare, cu 42%.

Citeste si:

In acest context, comertul traditional pierde tot mai mult teren in fata celui modern, insa micile si marile magazine de cartier raman cel de-al doilea mare canal de distributie de pe piata de profil.

Micile magazine de cartier au fost, si in 2007, cele mai importante canale de distributie pe piata de retail, inregistrand o cota de piata de 40%, ceea ce inseamna o imbunatatire fata de 2006. Supermarketurile si hipermarketurile au inregistrat cele mai mari cresteri, ce 2,2% in volum si 1,1% in valoare.

Divizia Real Hypermarket face parte din grupul Metro, unul dintre cei mai mari retaileri la nivel mondial, prezent in 31 de tari, unde detine peste 2.200 de magazine in care lucreaza in jur de 280.000 de angajati.

In Germania, compania Real SB Warenhaus GmbH detine peste 350 de hipermarketuri, unde aproape un milion de germani isi fac cumparaturile zilnice. Real Hypermarket a intrat pe piata internationala in 1997, o data cu deschiderea primelor magazine din Polonia.

Astazi compania are peste 80 de magazine in Polonia, Turcia, Rusia si Romania. In anul 2007, Real Hypermarket Romania a inregistrat o cifra de vanzari de 367 de milioane de euro, de aproape 5 ori mai mare decat in 2006, pe fondul extinderii retelei.

Proiectul ambitios de expansiune, atat la nivel national, cat si international, cu accent deosebit pe pietele din Rusia si Romania, confirma orientarea companiei catre o crestere sustinuta.