La nivel de grup, veniturile companiei au scazut cu 4,5% in euro pe fondul unui dolar mai slab in comparatie cu moneda UE. Profitul inainte de plata dobanzilor si a impozitelor (EBIT) a scazut pana la 205,7 milioane de euro de la cele 229,6 milioane d euro inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut.

"In acest mediu economic caracterizat de o incertitudine tot mai mare, toate companiile noastre s-au concentrat pe pastrarea clientilor fideli si pe cresterea veniturilor pe primul trimestru", a declarat Pierre-Olivier Beckers, presedintele si CEO-ul grupului belgian.

O parte din rezultatele bune obtinute in primele trei luni ale anului acesta sunt puse pe majorarilor raportate pe pietele romaneasca si indoneziana, de aproape 18%, pana la 44,5 milioane de euro.

Fondata in 1995, Mega Image are o retea ce cuprinde 23 magazine in Bucuresti, Constanta si Ploiesti si face parte din grupul belgian de retail Delhaize, prezent in sapte tari si pe trei continente. La sfarsitul anului trecut, reteaua Delhaize Group numara 2.545 de magazine si venituri de 19 miliarde de euro, cu un profit de 410,1 milioane de euro.

Citeste si:

Operatiunile romanesti al retailerului sunt conduse de John Kyritsis (foto), director general al Mega Image. Pentru anul acesta, filiala locala a grupului belgian si-a propus inaugurarea a cinci noi magazine (dintre care doua in zona Dorobanti in Capitala si zona Vaii Oltului), consolidarea afacerilor din Bucuresti si rebranduirea celor 14 supermarketuri La Fourmi achizitionate recent pentru suma de 18,6 milioane de euro.

Conducerea Mega Image nu exclude si posibilitatea extinderii retelei actuale prin achizitii, zvonuri recente neconfirmate oficial aratand ca belgienii ar purta discutii in acest sens cu lantul romanesc de supermarketuri Primavara. De asemenea, retailerii din provincie sunt si ei o tinta pentru expansiunea retelei de supermarketuri in Romania.

Planurile de extindere a afacerilor Mega Image includ si mediul online, reprezentantii companiei neexcluzand posibilitatea de a demara un magazin de profil pe Internet, cu precizarea ca obiectivul companiei este si va fi intotdeauna preponderent orientat catre activitatea comerciala actuala.

Principalii jucatori pe piata de retail din Romania sunt Carrefour (principalul competitor al Mega Image), Kaufland, Auchan, Real, Billa, Cora si operatorul romanesc al magazinelor Pic - pe segmentul hipermarketurilor; Mega Image, La Fourmi, Spar - pe segmentul supermarketurilor; Plus Discount, Penny Market, Penny Market XXL, Minimax Discount - pe segmentul de discount; Metro si Selgros pe segmentul cash&carry.