Pana in anul 2011, vanzarile anuale de tamplarie termoizolanta se vor tripla si ar putea depasi nivelul de 3 miliarde de euro, conform studiului realizat de publicatia Fereastra, pe un esantion de 229 producatori de tamplarie de pe piata romaneasca.
In prezent, piata tamplariei termoizolante din Romania se afla in continua crestere, la un volum de afaceri de peste un miliard de euro anual, estimandu-se o triplare a acestei valori in urmatorii 3-4 ani.

Anul trecut, industria de profil a cunoscut majorari de pana la 30%, inregistrandu-se nu mai putin de 6.000 de companii, din care jumatate produc ferestre PVC ca principala activate. Majoritatea beneficiarilor romani au optat, in proportie de 60%, pentru ferestrele din PVC, peste 30% au preferat aluminiul, iar restul au optat pentru lemn multistratificat sau materiale compozite.

Tamplaria de aluminiu a inregistrat un trend ascendent, datorita ritmului sustinut de investitii in constructia de imobile de birouri si spatii comerciale, lucrari in cadrul carora sistemele metalice detin o pondere de peste 95%. In ceea ce priveste ansamblurile de lemn mutistratificat, specialistii atribuie o pondere de 3,5%-10% din total sau cel mult 100 milioane de euro, raportat la vanzarile anuale de tamplarie termoizolanta, de peste un miliard de euro.

Cele mai mari incasari de tamplarie termoizolanta apartin zonei de vest a Romaniei, cu 28%, urmata de zona centrala, cu 26%, in timp ce bucurestenii inregistreaza o pondere de 16%.

Anul trecut, un bucurestean a investit pentru achizitia de tamplarie moderna aproape 300 de lei, respectiv de 2,5 ori mai mult decat o persoana ce traieste in zona de sud a Romaniei. Cu o medie de 143 lei/locuitor alocati pentru achizitia de ferestre, locuitorii din zona Moldovei au depasit cu 25% valoarea lucrarilor executate de cei din sudul tarii, situata la 108 lei/locuitor.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri