In prezent, piata tamplariei termoizolante din Romania se afla in continua crestere, la un volum de afaceri de peste un miliard de euro anual, estimandu-se o triplare a acestei valori in urmatorii 3-4 ani.

Anul trecut, industria de profil a cunoscut majorari de pana la 30%, inregistrandu-se nu mai putin de 6.000 de companii, din care jumatate produc ferestre PVC ca principala activate. Majoritatea beneficiarilor romani au optat, in proportie de 60%, pentru ferestrele din PVC, peste 30% au preferat aluminiul, iar restul au optat pentru lemn multistratificat sau materiale compozite.

Tamplaria de aluminiu a inregistrat un trend ascendent, datorita ritmului sustinut de investitii in constructia de imobile de birouri si spatii comerciale, lucrari in cadrul carora sistemele metalice detin o pondere de peste 95%. In ceea ce priveste ansamblurile de lemn mutistratificat, specialistii atribuie o pondere de 3,5%-10% din total sau cel mult 100 milioane de euro, raportat la vanzarile anuale de tamplarie termoizolanta, de peste un miliard de euro.

Citeste si:

Cele mai mari incasari de tamplarie termoizolanta apartin zonei de vest a Romaniei, cu 28%, urmata de zona centrala, cu 26%, in timp ce bucurestenii inregistreaza o pondere de 16%.

Anul trecut, un bucurestean a investit pentru achizitia de tamplarie moderna aproape 300 de lei, respectiv de 2,5 ori mai mult decat o persoana ce traieste in zona de sud a Romaniei. Cu o medie de 143 lei/locuitor alocati pentru achizitia de ferestre, locuitorii din zona Moldovei au depasit cu 25% valoarea lucrarilor executate de cei din sudul tarii, situata la 108 lei/locuitor.