"Potentialul spectaculos de dezvoltare economica si comerciala al zonei incluse in planul conurbatiei Deva-Hunedoara-Simeria a fost un argument decisiv pentru alegerea noii locatii", spun reprezentantii Metro Cash&Carry Romania.

Reluarea procesului de expansiune are loc dupa o perioada de consolidare a activitatii pe piata din Romania, unde reteaua germana de cash&carry detine 23 de magazine.

Lantul de hipermarketuri Metro a avut programata pentru 2007 o politica de dezvoltare bazata pe modernizarea si extinderea locatiilor pe care le detine deja in portofoliu.

Astfel, centrul de distributie Metro Cash&Carry din Cluj-Napoca a fost supus unor lucrari de modernizare si de extindere, valoarea investitiei ridicandu-se la 3,8 milioane de euro. In mod similar, si magazinul din Suceava a fost supus aceluiasi proces care a costat aproape 3,5 milioane de euro. Ceva mai costisitoare, modernizarea si extinderea hipermarketului din Bucuresti, din cartierul Militari, a insemnat o investitie de 4,3 milioane de euro.

"Strategia Metro Cash & Carry Romania pentru anul 2008 presupune atat continuarea procesului de consolidare, prin remodelarea altor trei centre de distributie, cat si relansarea expansiunii, prin deschiderea la finalul acestui an, a magazinului Metro Cash&Carry la Deva", mai spun cei de la Metro.

Citeste si:

In luna martie a acestui an, directorul executiv al Metro Cash&Carry, Frans Muller, anunta ca Metro Cash&Carry Romania va relua expansiunea retelei de magazine si intentioneaza sa deschida un nou centru de distributie in tara, investitiile aferente fiind cuprinse intre 15 si 20 milioane euro. "Vom deschide anul acesta in Romania cel putin un magazin Metro Cash&Carry in care vom investi intre 15 si 20 milioane euro, dar nu putem preciza momentan si locatia aferenta. Investitia va include achizitionarea terenului, costurile ridicarii magazinului, costurile cu echipamentul, logistica si securitatea, dar nu si primul stoc de marfa. Suntem multumiti de business-ul din Romania, de altfel foarte profitabil", declara in martie Frans Muller.

Acesta a adaugat ca in 2008 Metro Cash&Carry Romania vrea sa modernizeze inca patru magazine, investitia medie pentru o unitate fiind cuprinsa intre 3,5 si 4,8 milioane euro. In plus, compania va continua acest proces si anul viitor, cand va realiza investitii in logistica, echipamente si dotari noi.

Metro Cash&Carry este reprezentat in 29 de tari cu peste 600 de magazine cash&carry. Cu peste 100,000 de angajati, la nivel mondial, compania a atins vanzari de 31,7 miliarde euro. Metro Cash&Carry este o divizie de vanzari a Metro Group, unul dintre liderii comertului la scara mondiala. In anul 2007, vanzarile Metro Group au atins cifra de 64,3 miliarde euro. Compania numara peste 280.000 de angajati si opereaza in aproximativ 2.200 de locatii din 31 de tari. Partea operationala a afacerii este desfasurata de diviziile de vanzari care opereaza independent pe piata: Metro/ Makro Cash&Carry; hipermarket-urile Real; Media Markt si Saturn – lider pe piata bunurilor electronice si electrocasnice din Europa si magazinele universale Galeria Kaufhof.

Metro Cash&Carry Romania este o parte integranta a Metro Cash&Carry International. Metro Cash&Carry s-a lansat oficial in Romania in luna octombrie a anului 1996, prin deschiderea primului centru de distributie din Bucuresti. Astazi, reteaua de magazine numara 23 de centre de distributie: in Bucuresti - 4 centre (Militari, Voluntari, Berceni si Baneasa), in Brasov, Constanta si Timisoara cate 2 centre, si cate un centru in fiecare din urmatoarele orase: Cluj, Bacau, Iasi, Craiova, Baia Mare, Galati, Ploiesti, Oradea, Sibiu, Suceava, Pitesti, Tg. Mures si Arad. Metro Cash&Carry Romania este implicata activ in implementarea si dezvoltarea aceluiasi concept de vanzare si pe piata din Republica Moldova, unde in prezent opereaza cu 3 centre, 2 dintre ele fiind in Chisinau, iar al treilea in orasul Balti.