Compania a intocmit primele hartile startegice de zgomot pentru caile ferate cu mai mult de 60 000 de treceri de trenuri /pe an in conformitate cu prevederile Directivei Europene nr.2002/49/CE privind evaluarea si gestionarea zgomotului ambiental, transpusa prin Hotararea de Guvern 321/2005 cu modificarile si completarile ulterioare.

Astfel, s-au realizat harti strategice de zgomot ale indicatorilor Lzsn si Ln (ce reprezinta indicatoare de zgomot asociat disconfortului general pe o perioada de 24 de ore si, respectiv, tulburarii somnului in perioada de noapte) pentru tronsoanele de cale ferata Bucuresti Nord - Chitila si Saligny - Palas si pentru statiile de cale ferata Arad, Simeria si Ploiesti Sud.

Potrivit specialistilor, hartile de zgomot sunt necesare pentru orasele mari, precum si pentru zonele unde exista trafic aerian, cu circulatie intensa pe drumurile principale si cu trafic feroviar mai mult de 60 000 de treceri de trenuri /pe an.

Reprezentantii CFR SA au declarat ca intr-o prima faza legislatia cere realizarea hartilor dupa care urmeaza legiferarea valorilor limite admisibile pentru nivelul de zgomot datorat transportului feroviar.
CFR SA a inaintat cererea de finantare la Ministerul Transporturilor pentru proiectul de actiune aferent acestor harti de zgomot, iar finantarea se va face prin Programul Operational Sectorial de Transport (POS-T).