Nu numai ca nu am vazut in 3 ani niciun francizor Best Computers, ba chiar tot lantul Best Computers a disparut.

“Daca vorbim de fashion, de restaurante sau de alte tipuri de afaceri, franciza poate fi o varianta excelenta, insa marjele in IT sunt prea mici ca sa poata castiga toata lumea", ne-a declarat Teo Paduraru, fost coproprietar al Best Computers.

Ne punem in mod firesc intrebarea daca si anuntul actual va fi urmat de actiuni concrete.
Am incercat sa intelegem care sunt avantajele unui sistem in franciza.

1. Brandul. Best Computers era un brand cunoscut in special prin magazinul din centrul comercial Unirea, insa nici pe departe cu o conotatie atat de pozitiva, cu atat de multi fani si raspandit in toata tara, asa cum este Diverta. Probabil nu intamplator anuntarea francizelor s-a facut odata cu deschiderea unui mega-magazin Diverta pe Magheru, care va adauga un plus de imagine brandului Diverta.

2. Puterea de achizitie. Spre deosebire de francizele de “produs”, francizele tip magazin beneficiaza de forta cumulata de achizitie a francizorului. In cazul unui magazin de IT, aprovizionarea se poate face pe o gama extrem de larga de produse, de la 2-3 mari distribuitori, avantajul achizitiei colective neputand depasi 1-2%. Probabil mai putin decat insasi taxa de franciza. In cazul unui magazin cu specificul Diverta, achizitia direct de la sute de edituri si furnizori de papetarie si jucarii este pentru un singur magazin practic imposibila, iar diferenta de pret in cazul achizitiei de la distribuitori este de pana la10%, in mod evident mai mare decat taxa de franciza.

3. Sistemul informatic. Gestionarea unui numar de cateva sute de produse de catre patronul unui magazin de IT este un job usor, valoarea adaugata venind din promptitudinea si nivelul de servicii al personalului din magazin. In cazul unui magazin Diverta, gestionarea achizitiei a zeci de mii de articole nu se poate face decat cu eforturi uriase si cu erori inerente, fara utilizarea unui sistem informatic adecvat. Un plus important pentru decizia de a lua franciza.

Citeste si:

Punctele de mai sus releva avantajele evidente ale unei operari a magazinelor Diverta in franciza, ceea ce da consistenta anuntului oficialilor RTC.

Am fost uimiti, totusi, de numarul mare de magazine anuntate: 200 in urmatorii 3-4 ani!!! Curiosi sa aflam parerea Diverta daca aceste magazine nu se vor canibaliza intre ele, am contactat-o pe Carmen Dumitrescu – manager de franciza Diverta.

“Am analizat piata Austriei si, la o suprafata si o populatie de aproape 3 ori mai mici, sunt peste 200 de magazine Libro, cu o suprafata substantial mai mare decat planurile noastre pentru Diverta. De aceea consideram ca planurile noastre sunt absolut realiste”.

Ca o nota personala, fiind eu insumi un fan Diverta, m-as bucura de data aceasta sa-si indeplineasca promisiunile facute si sa gasim magazine Diverta si in orasele mici, si in cartierele oraselor mari.

Octavian Radu
Patronul RTC