“Ne-am hotarat acum sase luni sa facem o divizie pe piata ospitalitatii. Potentialul acestei piete este in prezent in Romania de 3-4 ori mai mare decat in Occident. Cu Cup&Cino am gasit exact ceea ce imi doream”, a declarat Octavian Radu, presedintele si fondatorul grupului RTC Holding.

De origine germana si prezent in 15 tari din intreaga lume, Cup&Cino este primul brand pe care il lanseaza grupul RTC pe piata HoReCa, prin doua concepte diferite, de coffee house si shop-in-shop, prin contributia diviziei de food&beverage Sebra si a partenerilor de franciza.

“Flexibilitatea conceptului Cup&Cino ne permite dezvoltarea in mai multe tipuri de locatii, de la 3 la 450 metri patrati”, a precizat Sebi Vasilescu (foto), CEO al diviziei Sebra din cadrul grupului. Cafeneaua din magazinul Diverta Magheru are un spatiu de 60 de metri patrati, investitia pe metru patrat ajungand la 1.000 de euro pentru o unitate fara bucatarie si la aproximativ 1.500 de euro incluzandu-se si spatiul pentru producerea si ambalarea gustarilor.

Sase cafenele in 2008 si extindere in Bulgaria in 2009

“In 2008 vom deschide inca sase locatii, patru coffee shops operate de Sebra si doua in regim shop-in-shop. Investitia totala in aceste locatii se va ridica la un milion de euro, la o suprafata totala de aproximativ 750 de metri patrati”, a mai spus Vasilescu, adugand ca vor exista atat unitati stradale, cat si in mall-uri, prin asociere cu Diverta si Debenhams, care apartin, de asemenea, grupului.

Reprezentantul Sebra estimeaza o cifra de afaceri de 2 milioane de euro pentru primul an de functionare al cafenelelor Cup&Cino in Romania. Urmatoarea locatie va fi deschisa in incinta Diverta Scala, in noiembrie, urmata de magazinele Debenhams, Fashion Outlet (190 metri patrati), existand discutii si pentru Timisoara sau nordul Moldovei.

Citeste si:

Planurile pentru 2009 vizeaza extinderea Cup&Cino in toate cele peste 70 de magazine Diverta din tara, investitia estimandu-se la aproximativ 2 milioane de euro. De asemenea, s-a luat in calcul si dezvoltarea brandului in Bulgaria, anul viitor, tot in sistem de franciza.

“In 2008 si 2009 ne-am propus extinderea doar prin franciza. A dezvolta un concept propriu necesita gasirea unei echipe de oameni foarte talentati si mai mult timp”, explica Octavian Radu.

Presedintele grupului RTC a mai adaugat ca, incepand cu 2009, divizia Sebra va incepe si distributia de ceaiuri in locatii exclusive, prin lansarea unui magazin cu aproximativ 170 de sortimente de ceaiuri, tot prin franciza unui brand cunoscut si apreciat in afara.

Conceptul Cup&Cino a aparut in 1995, in Germania, oferind sortimente de cafea din cele mai generoase plantatii din lume, Antioquia din Columbia, Tres Rios din Costa Rica si Wynaad din India. Boabele de cafea sunt prajite mai intai in Elvetia.

Cup&Cino este prezent astazi in tari ca Germania, Austria, Portugalia, Grecia, Chile, Indonesia, Quatar, Letonia, Kuweit sau Arabia Saudita, oferind 11 sortimente de cafea, ceaiuri, sucuri naturale, salate si gustari variate, de la croissante la panini sau pizza.

Grupul RTC este unul dintre cele mai mari grupuri de retail, distributie si servicii din Romania , avand zece divizii in prezent, printre carte Diverta (retail de carte, jocuri video, muzica, film, IT si papetarie), Rafar (retail haine, incaltaminte si cosmetice), Proffice (distributie de produse office) si Sebra (francize din industria ospitalitatii).