“Anul 2009 va aduce o crestere de aproximativ 30%”, a declarat, pentru Wall-Street, Mihaela Ciceu, director de marketing Diverta. Anul trecut, piata era estimata la 50 milioane de euro, iar spre sfarsitul acestui an va urca pana la 80 de milioane, pe fondul cresterii cererii pentru best-seller-uri internationale, carti pentru copiii si de autoeducare, a mai spus Ciceu.

Romanii, atrasi de beletristica

“Se vand bine autorii care au la activ premii internationale de carte sau care sunt oameni de cultura, iar romanele de dragoste si politiste sunt permanent in atentia cititiorilor. In plus, exista cerere mare si pe audiobook-uri, astfel am largit portofoliul cu titluri noi. In 2008, cel mai bine vandut audiobook este Vorbe memorabile (Petre Tutea)“, explica reprezentantul Diverta.

Printre cele mai vandute titluri ale acestui an se numara Dincolo de bine, dincoace de rau – Despre iubire (Aurora Liiceanu), Viata pe un peron (Octavian Paler), Vrajitoarea din Portobello (Paulo Coelho), Versetele satanice (Salman Rushdie), De ce iubim femeile (Mircea Cartarescu) sau Ma numesc Rosu (Orhan Pamuk).

“Aproximativ 30% din cifra de afaceri a companiei o reprezinta vanzarea de carti si cred ca pe viitor aceasta cota poate ajunge pana la 40%, deoarece consumul de carte in Romania este foarte scazut - 3 euro/cap de locuitor, incluzand aici si cartile obligatorii”, spunea anterior Octavian Radu, presedinte si fondator al grupului RTC, care detine si magazinele de carte, IT si papetarie Diverta.

Citeste si:

Piata autohtona de carte, mult sub nivelul tarilor vecine

In prezent, cota de piata Diverta pe segmentul de carte este de 35%, conform declaratiilor Mihaelei Ciceu. In aprilie, compania a achizitionat un pachet majoritar al grupului Noi, magazinul de carte aflat in incinta salii Dalles, cu vanzari de 3,9 milioane de euro anual.

Astfel, cifra de afaceri Diverta va ajunge pana la 56 milioane de euro in acest an, o crestere de 19% fata de 2007, cand s-au incasat 47 milioane de euro, impulsionata si de mersul pietei.

“Piata de carte din Romania inregistreaza un mare potential de dezvoltare. Comparativ insa cu Ungaria, piata romaneasca este de 4 ori mai mica”, a adaugat Ciceu, afirmand ca, in Romania, consumul de carte va ramane in continuare mult sub valoarea occidentala, chiar daca piata inregistreaza cresteri anuale semnificative.

Diverta face parte din grupul RTC Holding, unul dintre cele mai mari grupuri de retail, distributie si servicii din Romania, avand zece divizii in prezent, printre care si Rafar (retail haine, incaltaminte si cosmetice), Proffice (distributie de produse office) si Sebra (francize din industria ospitalitatii).