"Suntem in faza de verificare a ofertelor. Dupa cum stiti, conform procedurii legale pe metoda pe care o folosim, dupa deschiderea documentatiei putem sa le mai cerem sa depuna acele documente care ni se par neclare sau care sunt relevante pentru a ne forma o opinie asupra capacitatii investitionale a societatii si apoi incepem negocierea pe oferta financiara. Suntem doar in faza in care le-am mai cerut sa vina cu anumite date, mai ales ca una dintre societati a avut o mica incurcatura cu bancile privind garantarea, deoarece, din cauza activitatii intense din ultimele saptamani din mediul bancar, s-au mai petrecut intarzieri in transferul banilor de la o banca la alta", a afirmat Atanasiu, potrivit NewsIn.

Aero Vodochody si Marcovici Capital sunt singurele companii interesate pentru achizitionarea celor 64,89% din actiunile IAR Ghimbav.

Autoritatea romana a inclus in contractul de vanzare-cumparare clauze obligatorii si nenegociabile in ceea ce priveste industria de aparare si celelalte acte normative referitoare la pregatirea economiei nationale si a teritoriului pentru aparare.

IAR Ghimbav are ca activitate principala constructia si repararea de aeronave si nave. Ceilalti actionari ai societatii sunt: Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, cu 7,35% din capitalul social, SIF Transilvania, cu 4,57%, alte persoane fizice (17,25%) si juridice (5,98%).

Citeste si:

AVAS a publicat in aprilie anuntul de vanzare a pachetului de 12.250.488 actiuni, reprezentand 64,89% din capitalul social al constructorului de aeronave IAR SA Ghimbav. AVAS a prelungit de doua ori termenul de depunere a ofertelor pentru IAR Ghimbav (23 iulie si 15 septembrie) deoarece mai multe companii au dorit sa efectueze propriul audit asupra societatii brasovene.

In 2006, singurul ofertant interesat de IAR SA Ghimbav a fost Eurocopter SAS Franta. Atunci, comisia de negociere a solicitat, permanent, ofertantului Eurocopter imbunatatirea ofertei depuse si a prelungit succesiv, cu perioade de 30 de zile, termenul de valabilitate a ofertei pana la data de 21 octombrie 2007.

Aceasta a fost ultima prelungire a ofertei permisa de legislatia in vigoare. Pana la acea data, ofertantul nu a depus oferta finala imbunatatita si irevocabila la sediul AVAS, iar contractul de privatizare nu a putut fi incheiat.

Compania din Cehia, Aero Vodochody a.s., a participat si la depunerea ofertelor penbtru privatizatrrea Avioane Craiova.