Doncafe Brasserie&Espresso Bar se va deschide saptamana aceasta, in zona Pietei Dorobanti, din Bucuresti.

“Intrarea Doncafe pe segmentul HORECA printr-o locatie proprie marcheaza un nou pas facut de aceasta marca pentru a fi cat mai aproape de consumatorii sai si pentru a le oferi acestora experienta completa a unei cafele de exceptie”, declara reprezentantii Strauss Romania.

In luna august, Strauss Romania a anuntat ca a investit15 milioane de euro pentru lansarea brandului Doncafe pe piata romaneasca. Lansarea Doncafe reprezinta cel mai costistor rebranding realizat anul acesta pe segmentul FMCG si include repozitionarea brandurilor Elite si Selected, dar si lansarea de noi produse pe categoria premium si pe segmentul publicului tanar.

Din totalul investitiei, sase milioane de euro au fost alocati promovarii noului brand, de care se vor ocupa mai multe agentii din grupul Leo Burnett.

Sub umbrela Doncafe vor fi integrate brandurile Elita si Selected, intr-o noua prezentare, dar si noul produs premium, Doncafe Gold. Pentru publicul cu varste cuprinse intre 16 si 20 de ani a fost lansata gama Doncafe Mixes, care contine sortimentele Frappe, Vanilla, Choco, 2 in 1, 3 in 1 si 4 in 1.

Citeste si:

Prin lansarea brandului Doncafe, Strauss Romania urmareste sa isi consolideze pozitia de lider prin marirea cotei de piata de la 33%, cat are in prezent, pana la 50%, in urmatorii trei pana la cinci ani. Cota de piata a companiei a scazut in ultimul an cu patru puncte procentuale. Strauss Romania a inregistrat afaceri de 79,7 milioane euro in 2007, cu un profit net de circa trei milioane de euro. Pentru anul acesta, Matanya Schwartz a estimat afaceri de 80 de milioane de euro.

Printre investitiile recente ale companiei se numara modernizarea fabricii, pentru care au fost alocati cinci milioane de euro in ultimele 18 luni.

Piata cafelei din Romania are o valoare de 250 milioane euro, potrivit lui Matanya Schwartz. Nu exista insa numere reale, dat fiind ca o parte din consum are loc in AFH (Away From Home - HoReCa) – segment greu de monitorizat, mai ales din perspectiva preturilor. AFH-ul este insa cel mai dinamic sector de consum, cu o crestere anuala de circa 30%. Per total, piata cafelei creste cu 6-7% anual.
Grupul Strauss este a saptea companie de cafea din lume, cea mai mare companie din domeniu din Europa Centrala si de Est, si cea de-a doua companie din Brazilia – tara cafelei.

Strauss activeaza pe piata cafelei de peste 80 de ani si are peste 8.800 de angajati in 13 tari. Anul trecut, compania a inregistrat venituri de 4,2 miliarde euro.

Compania produce si bauturi pe baza de lapte, sucuri de fructe, precum si snacks-uri si dulciuri. In fiecare an, compania a inregistrat o sustinuta rata de crestere, pozitionandu-se in acest moment ca lider sau ocupand locul secund pe fiecare piata in care este prezenta.