“Au existat ani in care am asistat la o crestere accelerata a industriei de bere. In ultimii zece ani piata berii s-a triplat ca marime. Ma astept ca aceasta piata sa inregistreze o evolutie moderata in 2009. Oricum nu vom avea o crestere de doua cifre”, a declarat Stephan Maria Weber (foto).

Oficialul Ursus Breweries estimeaza pentru acest an o crestere a afacerilor peste media pietei, aratandu-se totodata increzator in “potentialul” marcilor din portofoliul companiei si in “capacitatea de a urma in continuare trendul pozitiv inregistrat in ultimii doi ani”. “Nu este intotdeauna vorba de castigarea unei cote de piata, ci conteaza si sa asiguri calitate si branduri premium”, a adaugat Weber.

In ceea ce priveste impactul actualului context economic asupra industriei de bere din Romania, Stephan Maria Weber considera criza financiara drept o provocare.

“Criza incepe in mintea oamenilor. Oamenii vor continua sa sarbatoreasca zilele de nastere, vor lua parte la petreceri, se vor intalni cu prietenii. Nu cred ca este vorba strict de criza, ci de o provocare pe care trebuie sa o acceptam si sa o depasim cu bine”, a spus presedintele Ursus Breweries.

Situatia financiara actuala reprezinta un moment propice promovarii si asigurarii unei mai bune vizibilitati pentru brandurile Ursus Breweries, crede presedintele companiei. Acesta a explicat ca bugetul de marketing va fi folosit la maxim in 2009, fara a oferi insa detalii in legatura cu suma alocata promovarii.

Un pas important realizat anul acesta de Ursus Breweries este semnarea contractului cu Federatia Romana de Fotbal (FRF), prin care producatorul de bere a devenit noul sponsor al echipei nationale de fotbal. Contractul este valabil pentru o perioada de patru ani, incepand cu 1 ianuarie 2009. Oficialii FRF si Ursus Breweries nu au oferit detalii suplimentare in legatura cu valoarea contractului.

“Acest parteneriat inseamna o «casatorie regala». Daca mergi pe strada si intrebi cine este Ursus, lumea iti va raspunde «regele berii in Romania», iar echipa nationala de fotbal reprezinta la randul sau un simbol al acestei tari. Nu este vorba de o iesire din anonimat pentru Ursus ca urmare a semnarii acestui contract. Credem ca vom avea parte de o alianta frumoasa, care ne va permite sa introducem in acest joc placerea si divertismentul, sa ne asiguram ca atat suporterii echipei nationale, cat si consumatorii nostri se pot bucura de acest sport frumos”, a afirmat Stephan Maria Weber.

Citeste si:

Sponsorul oficial al echipei nationale de fotbal a fost timp de zece ani Bergenbier, marca aflata in portofoliul producatorului InBev. Cel mai recent contract dintre Bergenbier si FRF a fost semnat pentru o perioada de trei ani, incheindu-se pe 31 decembrie 2008.

Volumul vanzarilor Ursus Breweries, subsidiara a SABMiller plc, a inregistrat in ultimul trimestru din anul 2008 o crestere de 11%, in timp ce la nivel global compania a raportat o majorare a volumelor de doar 1%, evolutie determinata de actuala criza financiara.

Potrivit SABMiller, ritmul de crestere al afacerilor a fost influentat direct de scaderea puterii de cumparare a cosumatorilor, insa datorita strategiei financiare a companiei si politicii de eficientizare a costurilor, rezultatele din ultimul trimestru al anului trecut sunt in concordanta cu asteptarile producatorului.

Ursus Breweries, subsidiara a SABMiller, este unul dintre cei mai mari producatori de bere din Romania, cu o cota de piata estimata de 26,3%. Compania detine patru fabrici de bere in Cluj-Napoca, Timisoara, Buzau si Brasov, avand peste 1.500 de angajati.

Marcile Ursus Breweries sunt Peroni Nastro Azzurro, URSUS, Redd’s, Timisoreana, Stejar, Ciucas si Pilsner Urquell.

Portofoliul de marci al grupului SABMiller include beri premium internationale cum ar fi Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro si Pilsner Urquell. In exercitiul financiar incheiat la 31 martie 2008, grupul a raportat un profit ajustat inainte de impozitare de 3,639 milioane de dolari si venituri de 21,410 milioane USD. SABMiller este cotata la bursele de valori din Londra si Johannesburg.