Potrivit autoritatii de concurenta, cele 35 de contracte de distributie exclusiva incheiate de SC Cadbury Romania SA cu distribuitorii sai, avand ca obiect produsele din ciocolata si mini-prajiturile, pot beneficia, in conditiile prevazute de Legea concurentei, de exceptare pe categorii, fara obligatia notificarii sau obtinerii unei decizii din partea Consiliului Concurentei.
Din punct de vedere al Legii concurentei, distributia exclusiva este o intelegere verticala, in cadrul careia furnizorul convine sa vanda produsele sale unui singur distribuitor, in scopul revanzarii acestora intr-o anumita zona (reprezentata de o localitate, unul sau mai multe judete) sau chiar pe intregul teritoriu al tarii. Distributia exclusiva poate fi combinata si cu exclusivitatea de marca, in sensul ca distribuitorii isi asuma obligatia de a nu comercializa si alte marci similare de produse, concurente cu cele ale furnizorului.
In anumite conditii, Legea concurentei prevede, insa si posibilitatea ca unele acorduri, intelegeri sau contracte sa fie exceptate de la interdictie si are in vedere posibilitatea de a fi admise acele intelegeri care, desi afecteaza partial concurenta pe o piata, au, in acelasi timp, efecte pozitive suficiente pentru a compensa restrangerea concurentei.
Astfel, agentii economici pot solicita Consiliului Concurentei o dispensa de la aplicarea interdictiei prevazute de lege, iar autoritatea de concurenta verifica, in cadrul unei investigatii, indeplinirea conditiilor de exceptare.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: