Contrabanda cu tigarete se traduce, astfel, intr-o gaura financiara de 320 pana la 400 milioane euro – suma ce include nu numai “fenomenul economic de neplata a taxelor”, ci si cheltuielile suplimentare pentru combaterea criminalitatii.

Marirea accizelor la tutun va duce la cresterea nivelului de contrabanda care, daca nu va fi gestionata eficient, se va concretiza in venituri mai mici pentru stat, considera Imre. Asta in ciuda faptului ca, prin majorarea accizelor, statul urmareste cresterea veniturilor din piata de tutun. Urmatorul val de majorari va avea loc la 1 aprilie, cand acciza la tutun va creste cu 7 euro la mia de tigarete.

Puncte evidente de contrabanda sunt duty free-urile de la granitele cu Moldova, Ucraina, si Serbia, a mai spus managerul. “Un lucru e important: ca politica fiscala sa nu se faca la televizor. In momentul in care in ianuarie cineva anunta ca vor creste accizele, atunci eu va spun sigur ca la granita ucraineana oamenii strang marfa si pun in camioane ca sa o aduca incoace”.

In 2008, piata de tutun a atins nivelul de 33-34.000 de tone, echivalentul a 34 miliarde tigarete vandute. Tot atunci, Philip Morris a platit, potrivit lui Imre, taxe si accize in valoare de 500 milioane euro.

Philip Morris, unul dintre cei mai mari producatori de tigarete din Romania, are peste 700 de angajati si nu intentioneaza sa recurga la disponibilizari anul acesta. Bugetul de CSR al companiei a crescut cu 20% in 2009, si va fi repartizat unei cantine de saraci din Otopeni, Centrului Gavroche pentru copiii victime ale traficului de fiinte umane si Asociatiei Salvati Delta Dunarii. Peter Imre a refuzat sa mentioneze valoarea totala a bugetului de CSR.

Philip Morris produce brandurile Marlboro, L&M, Parliament, Chesterfield si Virginia Slims. Principalii competitori sunt British American Tobacco (Kent, Dunhill, Lucky Strike, Pall Mall, Vogue, Viceroy) si JTI (Camel, Winston, Silk Cut, More).