“Principalele planuri pentru acest an sunt stabilizarea furnizorilor nostri, a canalelor de distributie, sa comunicam la raft ce inseamna bio. Ne propunem sa ii ajutam pe fermierii romani si sa le luam produsele in sortimentatie. Bunurile si proprietatile celor doua firme au ramas independente. Ne-am unit canalele de distributie si furnizorii, avem o echipa manageriala noua. Cei 350.000 de euro au fost investiti in capacitatea de transport, depozitare, stocare frig si necongelat, depozitare”, a declarat Cristian Onetiu, membru in boardul BIOlogistic.

Pentru acest an compania estimeaza vanzari in crestere cu 20% fata de 2008, cand cifra de afaceri cumulata a BIO Markt Retail Group si Natura Land a fost de aproximativ 2,5 mil. euro.

Distributia BIOlogistic acopera farmacii, magazine cu specific bio, magazine naturiste, supermarketuri cu zone bio (shop-in-shop), lanturi internationale de retail dotate cu zone distincte bio. In urma fuziunii, portofoliul companiei cuprinde 1.000 de articole de la furnizori din Austria si Germania, iar pentru produsele de baza, si din Romania. Gama de produse include categoriile food bio (uscate si fresh) si non-food (cosmetice, detergenti, accesorii).

De asemenea, compania va incepe anul acesta distributia de legume si fructe proaspete.

“Deocamdata nu avem planuri de extindere in afara granitelor in ceea ce priveste piata. Vrem in primul rand sa ii ajutam pe producatorii romani sa exporte. In prezent, 80% din produsele bio din Romania sunt importate si numai 20% sunt produse locale. Cred ca vor trece 2-3 ani pana cand vom avea mai multe produse bio romanesti”, a spus Radu Panait, director general Natura Land, devenit acum actionar minoritar BIO Markt Retail Group si director de dezvoltare BIOlogistic.

Reprezentantii companiei au precizat ca in aproximativ o luna de zile va exista si o platforma online unde consumatorii finali si retailerii vor putea comanda, livrarea urmand sa fie facuta in maxim 48 de ore.

BIOlogistic si-a creat si propriul brand, BIO allGREEN, care, timp de un an, va purta semnul “Garantat de Natura Land”. Firma detine un centru logisitic de 600 de mp, la Timisoara.

Structura actionariatului este formata din Cristian Onetiu, Radu Panait si Danut Onetiu.

BIO Markt Retail Group este o companie romaneasca ce distribuie exclusiv produse bio la nivel national si face parte din Life Care, grup care a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 10 mil. euro.

In anul 2007, BIO Markt Retail Group a lansat BioMarkt Von Gustav, un concept de magazine exclusiv bio, prima locatie fiind deschisa in Timisoara. In prezent, exista alte doua magazine in Bucuresti, situate in cadrul G’market din Bucuresti Mall (Vitan) si Plazza Romania.

Natura Land a fost infiintata in anul 2001, cu capital integral romanesc. Compania importa o gama larga de produse ecologice alimentare-zahar brun din trestie de zahar, zahar brun ecologic, lapte vegetal, lapte de soia, orez, ovaz, napolitane, napolitane cu fructoza, sirop de artar, deserturi din soia. Produsele provin din tari precum Olanda, Belgia, Germania, Polonia, Brazilia si Thailanda.

Totodata, portofoliul de produse cuprinde cosmetice (crema de zi si gel de dus) si detergenti ecologici.

Piata produselor ecologice din Romania ar putea atinge anul acesta valoarea de 20 mil. euro.