Sub sloganul "Roua - Pure Style", brandul de apa se repozitioneaza pe piata printr-o noua campanie desfasurata in parteneriat cu trei designeri romani, prin care urmareste sa iasa din tiparele comunicarii apelor minerale si sa isi dezvaluie apartenenta la zona de lifestyle, zona neexploatata pana acum pe piata romaneasca.

"Intregul concept de pozitionare al brandului Roua, cand s-a lansat pe piata din Romania, a fost orientat catre imagine. Insa, anul acesta, facem primul pas spre partea de comunicare", declara Lucian Gavril, brand manager Roua Muntilor. Astfel, daca in 2008, brandul de apa minerala si plata nu a beneficiat de un buget de comunicare, in acest an, Roua va beneficia de o promovare si o strategie de comunicare care au costat semnificativ de mult.

Obiectivul de business are si el niste cifre in spate, insa reprezentantul companiei nu a facut dezvaluiri in privinta afacerilor realizate de Roua anul trecut. Totusi, conform lui Gavril, afacerile brandului au inregistrat, la nivel local, o crestere de doua cifre in 2008.

"In primul trimestru al anului in curs, vanzarile au fost modeste comparativ cu aceeasi perioada din 2008, insa, in acest an, vor fi cu siguranta superioare celor realizate anul precedent. Estimarea noastra este ca acestea se vor dubla", afirma Gavril.

In prezent, apa Roua nu se "bate" cu nici un concurent pe piata din Romania, intrucat nu are un obiectiv de volum de indeplinit, asa cum avea anul trecut, de exemplu. Astfel, in 2009, brandul va vinde, practic, imagine.

Roua Muntilor, brandul de apa minerala din portofoliul PepsiAmericas, se repozitioneaza pentru sezonul primavara - vara 2009, printr-o campanie de promovare desfasurata sub sloganul "Roua - Pure Style".

Accentul va cadea, prin noua campanie demarata, pe apa plata si pe atragerea unui numar cat mai mare de consumatori, dat fiind faptul ca, in 2007, consumul de apa se impartea intre 70% apa minerala si 30% apa plata. Desi trend-ul s-a schimbat in anul urmator, ajungand la 60 - 40, conform datelor furnizate de Lucian Gavril, am putea ca, in 2009, sa asistam la o noua moda, care sa impinga consumatorii romani, prea putin obisnuiti cu apa plata, sa o cumpere mai mult decat o faceau pana acum.

Compania a investit aproximativ 10 milioane dolari in acest an in fabrica de la Covasna, cu scopul de a o moderniza si a-i mari capacitatea de productie. In plus, noua imagine a apei a costat "semnificativ de mult", dupa cum spune oficialul Roua.

Apa plata s-a lansat si intr-o noua forma, la sticla de 0,33 l, produs destinat in special club-urilor si pub-urilor high-end din tara. Totodata, pentru ca o mare parte din proprietarii de astfel de locatii se aprovizioneaza direct din cash&carry, noua sticla de apa Roua va fi regasita si pe rafturile magazinelor en-gros.

Piata de apa nu va scadea in 2009, sub influenta crizei, considera Gavril, cel putin in comparatie cu alte sectoare (sucuri, bere etc.). "Consumul era firesc sa scada pe toate pietele, din cauza panicii. Oamenii si-au mai temperat cheltuielile, au fost mai atenti la fluctuatiile monetare si au evitat sa mai faca atatea cumparaturi sau sa mai iasa in oras la fel ca inainte. Insa piata de apa nu va inregistra scaderi, putem spune ca va fi ferita fata de alte industrii", spune el.

Noua campanie Roua Muntilor

Campania este declinata pe canalele de comunicare clasice (TV, print, outdoor, PR), iar brandul este acum mult mai vizibil si accesibil si pe zona de HoReCa, prin materiale de trade si POSM.

Pornind de la infatisarea marcii Roua Muntilor, Catalin Botezatu, Mihai Albu si Kristina Dragomir au creat modele unicat, potrivite noului design al sticlei de apa.

Pe langa parteneriatul cu cei trei designeri, Roua Muntilor iese din tiparele comunicarii apelor minerale si isi dezvaluie noua identitate pornind de la apartenenta la zona de lifestyle, o zona neexploatata pana acum pe piata romaneasca.

Echipa care a contribuit la dezvoltarea campaniei Roua a fost compusa din: Bogdan Naumovici (director de creatie), Cristi Moldovan, Dan Cretu (creatie), Elena Livinti si Alina Bacsis (Brand communication) din partea agentiei de creatie 23; Raluca Borascu (strategie), din partea LeoBurnett; Laura Georgescu Baron (producator), din partea casei de productie HiFi Production. Agentie PR: The Practice. Din partea clientului, Oana Stincel, (Marketing Manager), Lucian Gavril (Brand Manager Roua Muntilor) si Ana-Maria Maciuca (PR Responsible).