Potrivit estimarilor lui Shachar Shaine (foto), piata locala a bauturilor necarbonatate a atins in 2008 valoarea de 900 mil. lei (aprox. 245 mil. euro). In plus, URBB detinea in primul trimestru al acestui an o cota de 7% pe aceasta piata.

“Intentia noastra este sa ajungem pana la finalul acestui an in primii trei jucatori pe piata bauturilor necarbontate. Pana la sfarsitul lui 2009 bauturile racoritoare vor reprezenta aproximativ 20% din cifra de afaceri a companiei. Pentru noi 2009 este o situatie fericita, intrucat marca Granini ajuta foarte mult compania, balansand prin vanzari stagnarea de pe segmentul berii”, declara Shaine.

Carlsrom Beverage a inregistrat o crestere a vanzarilor Granini cu 260% in primele trei luni ale acestui an, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Astfel, in primul trimestru marca Granini a reprezentat 15% din volumul total de vanzari al companiei, respectiv 20% din punct de vedere valoric.

In urma cu un an compania a inceput productia sucurilor Granini in Romania, bugetul de investitii pentru 2008 si 2009 in linia de imbuteliere aseptica ridicandu-se la 15 milioane de euro. Capacitatea de imbuteliere a fabricii, pe segmentul Granini, este de 400.000 de litri/zi.

“Investitia in marketing pentru Granini este mai mare anul acesta, in ciuda crizei financiare. Ca urmare a actualului context economic, media este mai putin ocupata, preturile de promovare au scazut si este un moment bun pentru promovarea produselor noastre. Acum cu 100 de euro poti face mult mai multe decat anul trecut”, afirma Shachar Shaine.

De asemenea, incepand cu luna martie, Carlsrom Beverage a demarat exportul produselor din gama Granini in Bulgaria. Distributia este facuta prin intermediul companiei Devin, lider pe piata de apa imbuteliata din Bulgaria. Gama exportata include sortimentele de juice si nectar in ambalaj de 0.2 si 1l, cu aromele portocale, mar, rosie, portocala-mango, piersica, coacaze, grapefruit, ananas si mixul multivitamine.

“Pentru Bulgaria adoptam un plan agresiv in ceea ce priveste politica de marketing si distributie. De asemenea, tintim o pozitie in Top 3 producatori pe piata de bauturi necarbonatate in urmatorii cinci ani. Piata bulgara este putin mai dificila, din cauza preturilor destul de scazute, insa ne mentinem optimismul”, spune Shaine.

Conform datelor MEMRB, in primele trei luni ale acestui an, piata de bauturi necarbonatate era impartita in 34% suc natural si nectar, si 66% still drinks. Preferintele romanilor in materie de arome sunt: in ceea ce priveste sucul 100% si nectarul-portocale 25%, mixuri de fructe(multifruct) 13.2%, piersici 12.5%, pere 7.3%, mere 6.2%, iar in ceea ce priveste bauturile tip still drinks-portocale 30%, mixuri de fructe(multifruct) 19%, piersici 15%, grapefruit 12.6%.

In prezent, consumul per capita de bauturi necarbonatate in Romania se ridica la aproximativ 10 litri, insa oficialii Carlsrom Beverage estimeaza o crestere a acestui nivel, pe fondul reorientarii tendintelor de consum spre produse naturale, mai sanatoase.

Marca Granini se afla din anul 2006 in portofoliul companiei Carlsrom Beverage. Compania care detine si produce brandul Granini este Eckes Granini din Germania. Grupul a fost fondat in anul 1857 si detine o cota de piata de 12% pe piata bauturilor necarbonatate din Germania, distribuind produsele in peste 60 de tari.

Potrivit lui Hans Mario Dechent (foto), director international research&development center Eckes Granini, pietele care au sustinut vanzarile companiei in 2008 sunt Germania, Finlanda si Romania.

“Piata de bauturi necarbonatate din Romania nu este inca foarte dezvoltata. Insa pe baza unui consum redus per capita companiile care activeaza in acest domeniu pot creste. In momentul in care ai un consum per capita ca cel din Germania sau Finlanda, de 40 de litri, e mai dificil sa cresti. Poti sa cresti doar prin inovatii mari, luand astfel din cota de piata a competitorilor tai, calitate si componente naturale care dau un gust mai bun produselor”, a declarat, pentru Wall-Street, Hans Mario Dechent.

“Chiar daca actualul context economic si-a pus amprenta pe industria auto din Germania sau sectorul bancar, ce au pierdut pana la 30% din afaceri, industria de bauturi necarbonatate nu a resimtit atat de tare criza financiara. De exemplu, luna aprilie a fost o perioada fantastica, in comparatie cu anul trecut”, a adaugat Dechent.

La finalul anului 2008, vanzarile URBB au crescut cu 12% in volum, valoare care include atat vanzarile de bere, cat si cele de bauturi racoritoare. Vanzarile de bere au reprezentat 85% din totalul vanzarilor, in timp ce marcile cu cele mai mari cresteri au fost Tuborg si Holsten. Cifra de afaceri a companiei s-a majorat in 2008 cu 18% fata de 2007.

Portofoliul URBB cuprinde marcile internationale de bere - Tuborg, Tuborg Strong, Tuborg Christmas Brew, Carlsberg, Skol, Guinness, Holsten si Kilkenny si bauturile racoritoare - Orangina si Granini.