Petrom, cea mai mare companie din Romania dupa valoarea de piata, va folosi in continuare instrumentele de acoperire a riscului valutar (hedging), va controla mai strict cheltuielile si va reduce investitiile din acest an, ca sa faca fata ieftinirii petrolului si scaderii cererii de petrol si gaze.
"Cu un accent deosebit pe imbunatatirea eficientei si monitorizarea costurilor, precum si datorita politicii prudentiale in ceea ce priveste gradul de indatorare, suntem increzatori in capitacitatea companiei de a depasi cu succes provocarile contextului economic nefavorabil", sustin reprezentantii societatii.

Injumatatirea pretului la titei s-a reflectat cel mai puternic asupra profitului operational al companiei, care a scazut cu 83%, ajungand la 180 milioane lei (42,2 milioane euro), dupa ce in primele trei luni ale anului trecut acesta se cifra la 1,029 miliarde lei. In schimb, aprecierea dolarului a redus partial efectul negativ al preturilor titeilor, potrivit raportului trimestrial al companiei.

Totodata, costurile interne de productie ale Petrom au avansat cu 12% in primul trimestru din 2009, fata de perioada echivalenta a anului trecut, insa exprimate in dolari, acestea afiseaza o scadere de 16%, tot pe fondul aprecierii dolarului, ceea ce a compensat scaderea volumelor de productie.

Petrom a obtinut un profit net de 506 milioane lei, in primul trimestru al acestui an, cu 48% sub nivelul din perioada similara a anului trecut, sub influenta negativa a ieftinirii titeiului, care i-au redus veniturile cu o treime.

In primele trei luni ale anului trecut, Petrom obtinuse un profit net de 977,03 milioane lei. Afacerile companiei s-au cifrat la 3,04 miliarde lei, in primul trimestru din 2009, fiind cu 18,3% mai mici decat cele afisate in perioada similara din 2008, de 3,72 miliarde lei, potrivit NewsIn.

"Evolutia nefavorabila a preturilor la titei si situatia economica deteriorata, ce au continuat pe parcusul primului trimestru din 2009, au exercitat presiune asupra rezultatelor noastre", a spus Mariana Gheorghe, directorul general executiv al Petrom.

Scaderea profitului net, din primul trimestru al acestui an, a fost totusi atenuata de utilizarea instrumentelor de acoperire a riscului valutar (instrumente de hedging). In schimb, profitul operational a fost afectat puternic de evolutia nefavorabila a preturilor la titei, comprimandu-se cu 83%, la 180 milioane lei (42,2 milioane euro).

In intervalul ianuarie-martie 2009, Petrom a atras venituri totale de 3,469 miliarde lei (813,1 milioane euro), cu 32% mai mici decat cele obtinute in primele trei luni din 2008, cand acestea fusesera de 5,146 miliarde lei. Totodata costurile totale ale companiei s-au redus cu 26,6%, la 2,929 miliarde lei (686,55 miliarde euro), in comparatie cu cele din primele trei luni ale anului trecut, care se cifrasera la 3,99 miliarde lei.

Mai multi analisti consultati de Reuters estimasera un profit net de 416 milioane lei (97,5 milioane euro) pentru Petrom, in primul trimestru, in scadere cu 48% fata de castigurile din perioada similara din 2008.

Grupul austriac OMV este actionarul majoritar al Petrom, cu o participatie de 51,01%, in vreme ce Ministerul Economiei detine un pachet de 20,64% din actiuni, iar Fondul Proprietatea o participatie de 20,11%.

Compania are un capital social de 5,66 miliarde lei, divizat in 56,64 miliarde de titluri cu valorea nominala de 0,10 lei.

In sedinta de joi a Bursei de Valori Bucuresti, actiunile Petrom au avut una dintre cele mai spectaculoase evolutii din piata, inregistrand o apreciere cu 10%, pana la pretul de 0,209 lei/unitate, in asteptarea rezultatelor trimestriale de vineri, ceea ce da companiei o valoare de piata de 11,83 miliarde lei (2,86 miliarde euro).



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri