Situatia din piata a condus, insa, la o scadere cu aproximativ 5% a vanzarilor in lei in primul trimestru din 2009, fata de perioada similara a anului trecut.

In euro, devalorizarea accentuata a monedei nationale a determinat scaderea vanzarilor cu peste 20%.

Pe segmentul de mobilier pentru casa si decoratiuni, vanzarile din primul trimestru 2009 au scazut cu 3% iar pe segmentul mobilierului pentru birou cu aproximativ 10%.

Magazinele Mobexpert din Bucuresti au inregistrat scaderi mai mici comparativ cu cele din tara, cea mai buna evolutie a vanzarilor fiind inregistrata de magazinele integrate in centre comerciale in defavoarea celor de sine statatoare. Vanzarile magazinului din Baneasa au crescut cu 5% in primul trimestru 2009, comparativ cu perioada similara din anul trecut.

„Majoritatea retailerilor non-food si-au conservat preturile in euro, marindu-le in lei cu echivalentul devalorizarii. Sesizand apetitul consumatorilor in aceasta perioada pentru ocazii, au operat apoi reduceri punctuale de 15-20%. La Mobexpert, am transformat intreaga colectie intr-o ocazie, asumandu-ne mentinerea preturilor in lei, acestea scazand astfel, in euro, cu peste 20% fata de vara anului trecut. Pentru a tine costurile sub control, am renegociat contractele cu toti furnizorii de materii prime si produse finite, inclusiv cu fabricile noastre, si ne-am asumat reducerea pana la atrofiere a marjelor de profit. Asa am considerat noi ca putem sa ne protejam acum cel mai bine clientul, constienti ca noua nu ne poate merge bine daca lui ii merge rau”, a declarat Dan Sucu, presedintele grupului Mobexpert.

Mobexpert a inceput lucrarile de constructie la un nou centru logistic situat in Bucuresti pentru a optimiza mai mult procesele de achizitie si distributie a produselor, investitia ridicandu-se la 10 milioane de euro.

„Am calatorit, in ultimul an, in toata lumea, din Singapore in Shanghai, din Africa de Sud in Miami, in cautarea de produse, de idei, de functiuni si merchandising de produs. Avem acum in magazine cea mai fericita colectie pe care am avut-o vreodata dar care a venit, din pacate, in cea mai nefericita perioada”, a spus Dan Sucu.

Estimarile Mobexpert pentru cel de-al doilea trimestru 2009 prevad o scadere a vanzarilor de aproximativ 8-10%, luand in considerare faptul ca nu se anticipeaza, pe termen scurt, imbunatatiri ale climatului economic general sau scaderi ale costului creditarii care sa sustina redresarea consumului.

Infiintat in 1993, Grupul Mobexpert are astazi 3.000 de angajati, dintre care peste 2.000 in fabrici. Grupul Mobexpert cuprinde 10 firme pe zona de retail, 8 fabrici de mobila pe zona de productie, 6 firme de import si 3 firme de servicii (informatica, logistica si proiectare-dezvoltare).