“Suntem in fericita situatie de a ne continua planurile pentru acest an privind extinderea. Deocamdata nu ne-am decis asupra momentului in care vom deschide noile locatii, vor fi insa situate in zone pe care nu le acoperim momentan. In prezent, acoperim aproximativ 20-30% din Bucuresti. Cautam locatii vizibile, astfel incat oamenii sa ne observe si sa le trezim interesul. Depinde insa foarte mult de evolutia pietei imobiliare si de ceea ce se intampla la nivelul intregii piete”, spune Carmen Lupulet.

Prima locatie PHD din Romania a fost deschisa in decembrie 2007, in zona Vitan, urmata la 10 luni de o a doua, PHD Obor. Dezvoltarea a continuat cu deschiderea celei de-a treia locatii, in decembrie 2008, PHD Mihalache.

“Suntem in crestere, nu am sesizat o scadere a cererii. Brandurile de livrari la domiciliu tind sa creasca si in aceasta perioada de criza, pe fondul reorientarii obisnuintelor de consum, de la iesitul in oras, la restaurant, la consumul acasa. De exemplu, in cazul PHD Vitan am avut o crestere de 80% a vanzarilor in luna martie a acestui an, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut”, declara Dragos Zamirca, brand manager PHD Romania.

Printre produsele livrate de PHD se numara diferite sortimente de pizza, antreuri, salate, deserturi si lasagna, oferta diferita de meniul din restaurantele Pizza Hut. In plus, in aproximativ o luna de zile, compania va introduce in meniu si paste realizate la cuptor. Faina si branza folosite la prepararea produselor sunt importate din Franta, respectiv Anglia, Polonia si alte cateva tari din Europa.

De asemenea, clientii PHD vor putea comanda produse si prin intermediul unui serviciu online, disponibil pana la finele acestui an.

Potrivit lui Carmen Lupulet, piata serviciilor de livrare la domiciliu din Romania este un segment in formare si dezvoltare. “Este un serviciu relativ nou, sunt foarte multi oameni care nu au apelat inca la acest serviciu. E loc chiar si pentru alti jucatori mari. Nu cred ca in contextul crizei aceasta piata va fi supusa unor provocari diferite. Putem vorbi de provocari zilnice-trafic, gasirea oamenilor care sa poata livra pe scutere”, afirma directorul de marketing al PHD.

De la intrarea pe piata romaneasca, in decembrie 2007, PHD a investit aproximativ 400.000 de euro in locatii, personal, echipamente, sistem de mapping, care ajuta la stabilirea zonei de livrare si onorarea comenzilor in timpul promis.

Prima locatie PHD a fost inaugurata in anul 2006, in India, care detinea, la cateva luni de functionare, o pondere de 62% din preferintele consumatorilor din zona respectiva, potrivit datelor furnizate de companie.

In 2008 au fost deschise 80 de locatii noi in tari precum Franta, Coreea, China, Irlanda, Arabia Saudita, Costa Rica, Maroc, Bulgaria si Oman. In prezent, compania detine 89 de locatii si proiecte de dezvoltare in tari precum Turcia si Qatar.

PHD Romania in cifre

PHD Vitan
Deschisa in decembrie 2007
Localizare: Calea Vitan 23D
Investitie: 140.000 de euro
Suprafata: 81 mp
Angajati: 19
Cifra de afaceri estimata pe an: 400.000 de euro
Tranzactii pe saptamana: 1.000 la un target de 1.100
Baza de date: 6.139 clienti, variatie lunara 150-200 de clienti noi

PHD Obor
Deschisa in septembrie 2008
Localizare: Soseaua Colentina 1
Investitie: 150.000 de euro
Suprafata: 83 mp
Angajati: 14
Cifra de afaceri estimata pe an: 300.000 de euro
Tranzactii pe saptamana: 650 la un target de 1.000
Baza de date: 3.098 clienti, variatie lunara 200-250 de clienti noi

PHD Mihalache
Deschisa in decembrie 2008
Localizare: Bulevardul Mihalache 93
Investitie: 170.000 de euro
Suprafata: 110 mp
Angajati: 21
Cifra de afaceri estimata pe an: 500.000 de euro
Tranzactii pe saptamana: 1.000 la un target de 1.200
Baza de date: 2.889 clienti, variatie lunara 200-300 de clienti noi