Potrivit companiei, rezultatele financiare ale celor patru entitati pentru anul 2008 au confirmat atingerea unui stadiu de “maturitate” al pietei, moment ce a fost precedat de un curs constant ascendent in ultimii trei ani.
Procter&Gamble Marketing, divizie care coordoneaza activitatile de marketing pentru Romania si alte sapte tari din regiune, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 449,6 mil. lei (122 mill. euro) si un profit net de 68,4 mil. lei (18,5 mil. euro), potrivit unui comunicat de presa.
Procter&Gamble Distribution, divizia de distributie a producatorului de bunuri de larg consum P&G in Romania, a raportat in 2008 o cifra de afaceri de 1,16 miliarde lei (315,4 mil. euro), in avans cu 5% fata de valoarea din 2007. Divizia de distributie a inregistrat anul trecut un profit brut de 20,2 mil. lei (5,5 mil. euro), aproape dubu fata de cel inregistrat in 2007.
Detergenti SA, divizia de productie de detergenti si innalbitori de la Timisoara, a afisat pentru 2008 o cifra de afaceri de 42 mil. lei (11,4 mil. euro) si un profit net de 2 mil. lei (565.356 euro).
Procter&Gamble Materials Management, furnizorul de materii prime pentru Detergenti SA, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 307,7 mil. lei (83,5 mil. euro) si pierderi de 3,27 mil. lei (888.177 euro).
“Anul 2008 a reprezentat o perioada incurajatoare pentru activitatea Procter & Gamble in Romania. Pe parcursul ultimilor ani, P&G a inregistrat o crestere organica sustinuta pe piata romaneasca, ca urmare a unei strategii de dezvoltare care are in centrul sau consumatorul si necesitatile sale, dar si ca efect al unui portofoliu de marci inovatoare, diversificate, de notorietate si foarte apreciate in Romania”, spun reprezentantii companiei.
P&G a demarat in luna februarie a acestui an lucrarile de constructie a fabricii de sampoane si produse de ingrijire a parului de la Urlati (judetul Prahova). Prima faza a procesului va genera 150 de locuri de munca si o investitie de 50 mil. dolari, intentia reprezentantilor P&G fiind transformarea unitatii de la Urlati intr-un obiectiv-cheie pentru regiunea balcanica.
Cu o traditie de aproape 170 de ani, Procter&Gamble a fost infiintata in Statele Unite, desfasurandu-si in prezent activitatea in peste 180 de tari.
Procter&Gamble comercializeaza pe piata romaneasca marci recunoscute si apreciate de consumatorii din lumea intreaga ca: Ariel, Tide, Bonux, Ace, Lenor, Mr. Proper, Fairy, Pantene Pro-V, Head & Shoulders, Safeguard, Herbal Essences, Wash&Go, Blend-a-med, Camay, Always, Alldays, Discreet, Pampers, Wella (Safira, Wellaton, Wellaflex, Design), Londa (Londa Color, Londa Trends), Gillette, Braun, Duracell, Oral-B.
In cei 17 ani de prezenta pe piata din Romania, P&G a avut o contributie de peste 400 mil. dolari la bugetul de stat prin impozite pe salarii, impozite pe profit, TVA si taxe vamale. In plus, in 2008 compania a investit peste 2 mil. dolari in educatie, programe de calificare si dezvoltare pentru angajati.
De asemenea, P&G a investit anul trecut in publicitate peste 20 de milioane de dolari.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: