Afacerile companiilor detinute de gigantul american din industria bunurilor de larg consum Procter&Gamble in Romania au ajuns anul trecut la o valoare cumulata de 1,96 mld.lei (531 milioane de euro), in scadere cu 4,1% fata de 2007, cand au fost de 553,2 mil. euro.

Profitul raportat de P&G, prin cele patru entitati prin care activeaza in Romania, a scazut anul trecut cu 46%, calculat in moneda euro, pana la 23,7 mil. euro (87,5 mil. lei).

Potrivit companiei, rezultatele financiare ale celor patru entitati pentru anul 2008 au confirmat atingerea unui stadiu de “maturitate” al pietei, moment ce a fost precedat de un curs constant ascendent in ultimii trei ani.

Procter&Gamble Marketing, divizie care coordoneaza activitatile de marketing pentru Romania si alte sapte tari din regiune, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 449,6 mil. lei (122 mill. euro) si un profit net de 68,4 mil. lei (18,5 mil. euro), potrivit unui comunicat de presa.

Procter&Gamble Distribution, divizia de distributie a producatorului de bunuri de larg consum P&G in Romania, a raportat in 2008 o cifra de afaceri de 1,16 miliarde lei (315,4 mil. euro), in avans cu 5% fata de valoarea din 2007. Divizia de distributie a inregistrat anul trecut un profit brut de 20,2 mil. lei (5,5 mil. euro), aproape dubu fata de cel inregistrat in 2007.

Detergenti SA, divizia de productie de detergenti si innalbitori de la Timisoara, a afisat pentru 2008 o cifra de afaceri de 42 mil. lei (11,4 mil. euro) si un profit net de 2 mil. lei (565.356 euro).

Procter&Gamble Materials Management, furnizorul de materii prime pentru Detergenti SA, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 307,7 mil. lei (83,5 mil. euro) si pierderi de 3,27 mil. lei (888.177 euro).

“Anul 2008 a reprezentat o perioada incurajatoare pentru activitatea Procter & Gamble in Romania. Pe parcursul ultimilor ani, P&G a inregistrat o crestere organica sustinuta pe piata romaneasca, ca urmare a unei strategii de dezvoltare care are in centrul sau consumatorul si necesitatile sale, dar si ca efect al unui portofoliu de marci inovatoare, diversificate, de notorietate si foarte apreciate in Romania”, spun reprezentantii companiei.

P&G a demarat in luna februarie a acestui an lucrarile de constructie a fabricii de sampoane si produse de ingrijire a parului de la Urlati (judetul Prahova). Prima faza a procesului va genera 150 de locuri de munca si o investitie de 50 mil. dolari, intentia reprezentantilor P&G fiind transformarea unitatii de la Urlati intr-un obiectiv-cheie pentru regiunea balcanica.

Cu o traditie de aproape 170 de ani, Procter&Gamble a fost infiintata in Statele Unite, desfasurandu-si in prezent activitatea in peste 180 de tari.

Procter&Gamble comercializeaza pe piata romaneasca marci recunoscute si apreciate de consumatorii din lumea intreaga ca: Ariel, Tide, Bonux, Ace, Lenor, Mr. Proper, Fairy, Pantene Pro-V, Head & Shoulders, Safeguard, Herbal Essences, Wash&Go, Blend-a-med, Camay, Always, Alldays, Discreet, Pampers, Wella (Safira, Wellaton, Wellaflex, Design), Londa (Londa Color, Londa Trends), Gillette, Braun, Duracell, Oral-B.

In cei 17 ani de prezenta pe piata din Romania, P&G a avut o contributie de peste 400 mil. dolari la bugetul de stat prin impozite pe salarii, impozite pe profit, TVA si taxe vamale. In plus, in 2008 compania a investit peste 2 mil. dolari in educatie, programe de calificare si dezvoltare pentru angajati.

De asemenea, P&G a investit anul trecut in publicitate peste 20 de milioane de dolari.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri