Rehau Polymer a avut o cifra de afaceri de 72 de milioane de euro anul trecut, in crestere cu 9,4% fata de 65,8 de milioane de euro, in 2007. O scadere a businessului cu 25-30% in 2009 s-ar transpune intr-o cifra de afaceri de circa 50 de milioane de euro, apropiata de pragul de 52,7 milioane de euro din 2006.

“Anii 2007 si 2008 au fost anormali de buni ca business, datorita fondurilor speculative care au dus la cresterea economiei. In 2009 ne intoarcem la nivelul lui 2006, cand cresterile anuale erau mai scazute. Chiar daca fata de 2008 am avut performante mai slabe, trebuie sa tinem cont de evolutia pietei”, spune Emil Pop (foto), directorul general al Rehau Polymer. Compania a avut anul trecut un profit net de 7-8% din cifra de afaceri.

Din cauza scaderii pietei constructiilor, o parte din clientii companiei intarzie cu platile, iar altii au intrat in insolventa. “Piata se confrunta cu o lipsa de lichidati si din aceasta cauza am observat o crestere a termenelor de plata din partea clientilor. Cu toate acestea, pierderile pe care le-am suferit prin neincasarea anumitor facturi sunt mai mici de 2% din rulajul anual”, afirma Pop. Spre deosebire de situatia din piata, Pop subliniaza ca Rehau dispune de suficiente lichidati pentru a-si derula cu bine activitatea din acest an, pentru ca grupul german nu are credite.


Directorul general al Rehau Polymer mentioneaza ca efectele imprumutului obtinut de Romania de la Fondul Monetar International (FMI) nu sunt vizibile, deocamdata, la nivelul pietei. “Am simtit doar ca acordul cu FMI a generat o oarecare liniste psihologica pe piata. Asteptam sa vedem ce se va intampla dupa ce banii incep sa vina efectiv in Romania”, spune Pop.

Rehau este unul dintre cei mai importanti producatori de tubulatura din PVC si polietilena, piata estimata la circa 100 de milioane de euro anul trecut, alaturi de alte firme precum Teraplast sau Valrom. Pe langa segmentul de tubulatura, parte a diviziei de constructii, care mai include si ferestre si fatade, grupul german mai este prezent pe piata locala cu diviziile automotive si industrie. “Vanzarile de ferestre vor genera in continuare cea mai mare parte a businessului si acest an, chiar daca se observa o scadere comparativ cu anul trecut. Sunt semne ca piata de tubulatura ar putea inregistra o usoara crestere in acest an, pentru ca s-au anuntat o serie de proiecte de infrastructura finantate de la bugetul de stat”, mentioneaza Pop.

Compania promoveaza inca de anul trecut solutii termice pe baza de energie solara, energie geotermala sau pompe caldura. Rehau Polymer a introdus pe piata locala sisteme de incalzire si racire a locuintelor, care au la baza o pompa de caldura. “Nu avem asteptari de vanzari ridicate in ceea ce priveste vanzarile de sisteme de incalzire si racire pe baza de pompa de caldura in acest an. Ar fi foarte interesant daca am reusi sa vindem 20 de astfel de sisteme din iunie pana la sfarsitul anului”, declara Sorin Stan, director national de vanzari in cadrul departamentului de tehnica a instalatiilor sanitare si termice Rehau.

Costul unui astfel de sistem de incalzire si racire este de circa 25.000 de euro pentru o casa de 100.000 de euro cu o suprafata de pana la 120-150 de metri patrati. “In cadrul unui proiect pilot desfasurat anul trecut am montat 10 astfel de sisteme pentru a le testa, care ulterior au fost achizitionate la un pret mai ieftin”, afirma Stan. Compania isi propune sa vanda sistemele in special catre consumatorii finali si mai putin catre dezvoltatorii imobiliari.

Potrivit reprezentantilor Rehau Polymer, aproximativ 160 de sisteme de incalzire si racire pe baza de pompe de caldura au fost comercializate anul trecut in Romania. “La un pret mediu de 20.000 de euro/sistem, rezulta ca piata de profil a fost de 3,2 milioane de euro anul trecut. Nu stim cum vor evolua vanzarile in acest an, tinand cont de evolutia economiei”, spune Stan.

Printre competitorii companiei pe acest segment se numara Viessmann, Buderus sau Hoval.

Rehau detine in Romania o fabrica la Sibiu, specializata in productia de tubulatura din PVC si polietilena, patru depozite si un centru de logistica infiintat in acest an, care a necesitat o investitie de circa 3,5 de milioane de euro. Compania are 155 de angajati, din care 30 lucreaza la fabrica din Sibiu. “La sfarsitul anului trecut, aveam in jur de 180 de angajati, dar am fost fortati de conditiile din piata sa facem anumite restructurari”, spune Emil Pop.

Grupul german este prezent pe toate continentele, in peste 50 de tari, avand doar in zona Europei de Sud-Est circa 1.700 de salariati.