Compania farmaceutica locala LaborMed Pharma estimeaza ca cele 12 branduri achizitionate saptamana aceasta de la producatorul clujean PlantExtrakt vor genera, incepand cu 2010, vanzari de sapte milioane de euro, pe o piata a produselor fitoterapeutice (extracte din plante) evaluata la 120 de milioane de euro.

“Piata romaneasca de remedii naturale si produse de medicina preventiva valoreaza, in momentul actual, in jur de 120 de milioane de euro si inregistreaza un ritm de crestere de 30%”, a declarat, pentru Wall-Street, Stephen Stead (foto), CEO-ul LaborMed. Achizitia celor 12 marci de produse fitoterapeutice de la jucatorul de talie mica PlantExtrakt ar putea genera vanzari de sapte milioane de euro pe acest segment, clasand LaborMed printre cei mai mari jucatori din domeniu, cu o cota de piata de circa 6%.

Potrivit declaratiilor lui Stead, produsele PlantExtrakt, impreuna cu cele similare marca Ozone, preluate la mijlocul lunii iulie, ar avea o pondere de 5% din totalul portofoliului LaborMed. Brandurile preluate de la PlantExtrakt isi vor pastra numele actuale, insa vor fi comercializate sub umbrela Ozone Natural, divizia de produse naturale a Ozone Laboratories.

La fel ca si in cazul Ozone, LaborMed a cumparat doar portofoliul de produse de la PlantExtrakt, cu care a incheiat un contract de tip manufacturing pentru productia celor 12 marci. “LaborMed are o platforma solida pentru vanzarea de produse, astfe incat am preferat sa cumparam branduri si nu intreaga companie”, a explicat CEO-ul producatorului de farmaceutice. Prin aceasta preluare, a carei valoare nu a fost data publicitatii, LaborMed isi intareste portofoliul de OTC-uri (medicamente eliberate fara prescriptie medicala), in conditiile in care punctele forte ale companiei, inainte de preluare brandurilor Ozone, erau medicamentele eliberate pe baza de reteta.

“LaborMed continua sa fie interesata de oportunitati de achizitii care ar putea genera profit pentru companie si care sunt in acord cu strategia stabilita”, a mai spus seful LaborMed. El a mai precizat ca strategia LaborMed este de a se dezvolta pe piata locala si pe cea din Europa Centrala si de Est prin lansari de noi produse si prin cresteri ale cotelor de piata pentru brandurile deja existente.

Cititi o analiza a impactului pe care tranzactia LaborMed-Ozone o are pe piata locala, precum si anuntul facut de Wall-Street cu privire la iminenta preluarii, cu o saptamana inainte de comunicatul oficial.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri