P&G a anuntat public inca din decembrie 2008 decizia de “a prioritiza in viitor investitii in domeniul produselor de ingrijire a sanatatii consumatorilor”.

“Au fost evaluate atent cele doua modalitati de a maximiza valoarea afacerilor P&G in domeniul produselor farmaceutice: a continua sa ne ocupam direct de managementul acestora sau a ne desparti de unele dintre marcile din domeniul farmaceutic”, declara reprezentantii P&G.

Potrivit acestora, pe langa marcile de produse farmaceutice P&G vinde si facilitatile de productie si operatiunile de distributie. In plus, dupa incheierea acestui contract aproximativ 2.000 de angajati P&G vor fi transferati catre Warner Chilcott. Restul de 300 de angajati vor ramane in P&G “pentru a sprijini diviziile de produse de ingrijire personala si sanatate si celelalte divizii ale companiei”, spun oficialii P&G.

Acestia estimeaza o crestere de aproximativ 0,44 dolari per actiune in urma tranzactiei, ce urmeaza sa fie finalizata la data de 1 noiembrie.

“Data incheierii tranzactiei va depinde si de procesul de obtinere a aprobarilor legale care ar putea amenda usor data de 1 noiembrie, 2009, lucru ce ar putea conduce mai departe si la unele ajustari in pretul de vanzare si al venitului obtinut dupa plata taxelor. Pana la momentul incheierii tranzactiei, toate operatiunile continua ca si inainte”, afirma reprezentantii P&G.

Printre produsele farmaceutice din portofoliul P&G se numara Actonel, un tratament pentru osteoporoza, Pepto Bismol, ce trateaza probleme stomacale, Vicks (raceala si gripa).

In Romania P&G nu importa si nu distribuie direct produse farmaceutice.

Pe de alta parte, compania va continua sa se concentreze pe categoriile de ingrijire personala pentru sanatate, sanatate orala si ingrijire feminine, o piata cu vanzari anuale de 240 mld. dolari.

Afacerile companiilor detinute de gigantul american din industria bunurilor de larg consum Procter&Gamble in Romania au ajuns anul trecut la o valoare cumulata de 1,96 mld.lei (531 milioane de euro), in scadere cu 4,1% fata de 2007, cand au fost de 553,2 mil. euro.

Cu o traditie de aproape 170 de ani, Procter&Gamble a fost infiintata in Statele Unite, desfasurandu-si in prezent activitatea in peste 180 de tari.

Procter&Gamble comercializeaza pe piata romaneasca marci precum Ariel, Tide, Bonux, Ace, Lenor, Mr. Proper, Fairy, Pantene Pro-V, Head & Shoulders, Safeguard, Herbal Essences, Wash&Go, Blend-a-med, Camay, Always, Alldays, Discreet, Pampers, Wella (Safira, Wellaton, Wellaflex, Design), Londa (Londa Color, Londa Trends), Gillette, Braun, Duracell, Oral-B.

In cei 17 ani de prezenta pe piata din Romania, P&G a avut o contributie de peste 400 mil. dolari la bugetul de stat prin impozite pe salarii, impozite pe profit, TVA si taxe vamale. In plus, in 2008 compania a investit peste 2 mil. dolari in educatie, programe de calificare si dezvoltare pentru angajati.