Evolutia din prima jumatate a anului a fost determinata de investitiile realizate in marcile focus, consolidarea Bere Mures si strategia companiei de a se concentra pe activele de baza.

“Aceasta performanta este si mai valoroasa in contextul acestui an, in care volumele de vanzari au scazut atat la nivel de companie, cat si la nivel de piata. Mai mult, in primele sase luni ale anului, ne-am imbunatatit abilitatea de a genera numerar. Revizuirea atenta a investitiilor, programele de management al costurilor si managementul capitalului de lucru au contribuit la imbunatatirea generarii de numerar”, declara Jan Derck van Karnebeek (foto), director general Heineken Romania.

Din portofoliul Heineken Romania fac parte 13 marci, investitiile fiind concentrate pe cinci dintre ele: Heineken, Ciuc Premium, Golden Brau, Neumarkt si Bucegi.

In ceea ce priveste piata berii din Romania, in primele sase luni industria a inregistrat o scadere de aproximativ 11%, din punct de vedere al volumului, potrivit estimarilor Heineken Romania. Acest declin este generat de situatia economica la nivel international si local, care a determinat diminuarea puterii de cumparare a romanilor si a increderii consumatorilor.

In schimb, din punctul de vedere al segmentelor de pret, piata nu a inregistrat modificari semnificative comparativ cu anul trecut. In prima jumatate a anului, segmentul super premium a inregistrat o cota de piata de 9,5% (ianuarie-iunie, AC Nielsen 2009), segmentul premium – 12,2% (ianuarie-iunie, AC Nielsen 2009), segmentul mainstream – 36,5% (ianuarie-iunie, AC Nielsen 2009), segmentul economic – 39% (ianuarie-iunie, AC Nielsen 2009) si segmentul berii fara alcool – 2,8% (ianuarie-iunie, AC Nielsen 2009).

Cotele de piata pentru PET si CAN (doza) au inregistrat o usoara crestere, in timp ce cotele de piata pentru sticla si KEG au afisat o usoara scadere. In prima jumatate a anului, segmentul berii la PET a inregistrat o cota de piata de 46,7% (ianuarie-iunie, AC Nielsen 2009), segmentul berii la sticla – 37,3% (ianuarie-iunie, AC Nielsen 2009), segmentul berii la CAN (doza) – 14,5% (ianuarie-iunie, AC Nielsen 2009) si segmentul berii la KEG – 1,5% (ianuarie-iunie, AC Nielsen 2009).

Canalul HoReCa a avut o pondere de 30% (ianuarie – iunie, AC Nielsen 2009), in timp ce canalul retail are o pondere de 70% (ianuarie – iunie, AC Nielsen 2009).

“Este dificil de prevazut cum va evolua piata berii pana la finalul anului, din cauza contextului economic global si local, care este incert. Cu toate acestea, noi gandim si actionam pe termen lung: suntem in industria berii de peste 145 ani. Stim ca o criza va veni si va trece. Pentru noi este important sa continuam sa investim in marcile noastre, pe termen lung. Obiectivul nostru pentru a doua jumatate a anului 2009 si pentru anii urmatori este castigarea cotei de piata in valoare”, declara Jan Derck van Karnebeek.

Heineken Romania are cinci fabrici situate in Constanta, Craiova, Hateg, Miercurea Ciuc si Targu Mures si 1.300 de angajati. Portofoliul de marci acopera toate segmentele pietei: Heineken, Ciuc Premium, Golden Brau, Neumarkt, Bucegi, Edelweiss (import), Zipfer (import), Gösser, Schlossgold, Silva, Gambrinus, Harghita si Hategana.

Cititi si Scaderea puterii de cumparare a romanilor trage in jos piata berii: Declin de 10% in S1

Scaderea puterii de cumparare a romanilor trage in jos piata berii: Declin de 10% in S1

Scaderea puterii de cumparare a romanilor trage in jos piata berii:...