“S-au luat in calcul mai multe propuneri pentru inchirierea de spatii in parcari, au fost discutii si s-au primit oferte din partea mai multor firme, cei mai mai interesati posibili clienti fiind firmele de leasing si cele organizatoare de spectacole – circuri, concerte, expozitii”, a declarat, pentru Wall-Street, Claudia Rusu (foto), directorul de marketing al retelei de magazine PIC.

Desi ofertele primite din partea companiilor interesate sunt deja in stadiul de negocieri, oficialii PIC nu au dorit sa dezvaluie un pret mediu cerut pentru suprafata de 9.000 de metri patrati scoasa la inchiriere. “Veniturile pe care le vom obtine din aceste chirii nu vor influenta fluxul de lichiditati, evenimentele care se vor desfasura in spatiile inchiriate ajutand mai mult la imagine si la marirea traficului in magazine”, afirma Rusu.

Decizia face parte dintr-un amplu proces de restructurare a afacerilor demarat la inceputul lunii august pentru contracarea efectelor crizei care si-au pus amprenta asupra fluxului de lichiditati. In plus, in primele sapte luni ale anului, vanzarile magazinelor PIC au scazut cu 20% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. “Cred ca in ciuda acestei deprecieri, ne plasam in rand cu ceilalti jucatori din retail, mai ales ca anul acesta PIC nu a mai deschis niciun hipermarket”, a explicat directorul de marketing al retailerului, apreciind ca zona de retail a suferit o scadere in ansamblu de 15-20% fata de 2008. La nivel de vanzari, cea mai performanta divizie este cea de retail.

Masurile de eficientizare demarate acum o luna au presupus atat reduceri de costuri (combustibil, energie, consumabile, echipamente, marketing), dar si contractii de personal, aproximativ 1.500 de angajati din totalul de 4.000 fiind disponibilizati. In prezent, grupul cu activitati in productie, comert si distributie produse alimentare, transport marfa, constructii si taximetrie numara 2.500 de angajati, dintre care aproape jumatate (1.200 de persoane) lucreaza in cadrul celor cinci magazine PIC din Pitesti, Craiova, Calarasi, Braila si Oradea.

Pana la finalizarea procesului de reducere a costurilor, prevazuta pentru sfarsitul de an, oficialii companiei spun ca nu mai prevad si alte disponibilizari, dar ca sunt in permanenta in cautare de masuri prin care afacerile sa fie eficientizate fara a avea un impact negativ asupra personalului.

Cifra de afaceri a grupului PIC la finele anului 2008 a fost de aproximativ 600 milioane de lei, cu 60% mai mult fata de cea inregistrata in 2007. In primul semestru din 2009, PIC a realizat o cifra de afaceri de 230 milioane de lei, potrivit informatiilor transmise de companie.

Restructurare agresiva la Pic: 1.500 de disponibilizati de la inceputul anului

Restructurare agresiva la Pic: 1.500 de disponibilizati de la...