Prima investigatie vizeaza societatile membre ale grupului Metro (Metro Cash&Carry Romania, real, -Hypermarket Romania, MGB Metro Buying Group) si furnizorii acestora. Cea de-a doua investigatie are in vedere societatile grupului Rewe (Selgros Cash&Carry si Billa Romania), in timp ce a treia si a patra privesc societatile Mega Image, CDE R Interex si furnizorii acestora.

Investigatiile privesc posibile intelegeri anticoncurentiale intre comercianti si furnizorii acestora, referitoare la stabilirea preturilor de vanzare sau de revanzare.

Activitatea desfasurata de catre aceste societati reprezinta aproximativ 40% din valoarea totala a comertului modern alimentar romanesc.

“Concurenta prin pret este cel mai important element de manifestare a unei economii de piata libere. Orice forma de restrangere sau impiedicare a concurentei prin pret reprezinta o abatere de la principiul libertatii de manifestare a agentilor economici pe piata si produce o grava afectare a intereselor consumatorilor finali. In situatia in care aceste practici vor fi confirmate, Consiliul Concurentei va sanctiona corespunzator companiile vinovate, iar respectivele comportamente vor fi interzise pe piata”, a declarat Bogdan M. Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei.

Consiliul Concurentei poate sanctiona companiile care incalca legislatia in domeniul concurentei cu amenzi de pana la 10% din cifra de afaceri a acestora. Cu toate acestea, companiile care coopereaza cu autoritatea de concurenta, in cadrul programului de clementa, pot obtine imunitate la amenda sau reduceri substantiale ale amenzilor.