In plus, acesta a precizat ca reprezentantii companiilor CFR Calatori, Infrastructura si Marfa au spus ca vor face eforturi ca pana in 29 septembrie sa stranga si restul de aproximativ 40 de milioane de lei.
La intalnire a mai fost discutata si problema blocarii conturilor de la CFR Marfa (in valuta si in lei) de catre Raiffeisen Bank. "Banca a blocat conturile ca sa oblige administratia companiei sa accepte o crestere a dobanzii cu pana la 5%, aferenta imprumutului facut in 2008, de 120 milioane euro", a mentionat Molea.
Presedintele Aliantei Federatiilor Nationale CFR a declarat ca sindicatele nu sunt de acord cu disponbilizarile, daca ministrul transporturilor si infrastructurii, Radu Berceanu, nu va promulga o H.G. cu plati compensatorii a 20-24 de salarii, asa cum functioneaza la Ministerul Economiei.
Federatiile sindicatelor feroviare au anuntat, marti, ca vor cere Guvernului depolitizarea caii ferate, demiterea directorilor generali ai celor trei companii, a ministrului transporturilor si infrastructurii, Radu Berceanu, si a subsecretarului de stat Constantin Axinia.
"Organizatiile sindicale au hotarat, in baza solicitarii salariatilor si a liderilor teritoriali, ca in situatia in care subfinantarea sistemului feroviar se va mentine, punandu-se in pericol siguranta circulatiei pe calea ferata, si nu vor fi respectate termenele de plata a salariilor prevazute in Contractele Colective de Munca cu mai mult de 48 ore, activitatea la calea ferata sa fie oprita in totalitate", au anuntat marti dupa terminarea discutiilor liderii federatiilor sindicale.
Presedintele Aliantei Federatiilor Nationale CFR, Ion Molea, a declarat pentru NewsIn ca daca salariatii CFR nu isi vor primi salariile pana la 30 septembrie, trenurile nu vor mai circula din 1 octombrie.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: