“Orice business care este la inceput isi asuma un anumit risc, trebuie insa sa gasesti pozitionarea si comunicarea adecvata pentru brand-ul tau. De asemenea, promisiunile brand-ului tau la nivel declarativ trebuie sa se regaseasca in ceea ce livrezi cosumatorului final. Si noi in momentul cand am luat hotararea de a incepe acest business ne-am gandit si analizat o serie de factori care tin nu numai de contextul economic, dar si la altii care tin de decizia de cumparare. Printre acesti factori sunt: pretul, beneficiile oferite de-a lungul timpului, notorietatea marcii si garantia originalitatii, in cazul produselor din import, compozitia textila si reclama”, a declarat pentru Wall-Street Tiberiu Banica (foto), director general Barotti.

“Fiecare nou jucator se confrunta cu ceea ce inseamna concurenta pe piata in care isi doreste sa activeze. Trebuie sa gasesti nisa si abordarea neexploatata inca si sa gasesti resurse financiare si umane prin care sa convingi consumatorul sa te aleaga pe tine ca brand in detrimentul concurentului tau. Nu este un moment usor sa intri pe orice piata despre care s-ar vorbi intr-un context de criza, asta este evident, dar acum am gasit aceste resurse umane si financiare pentru acest start-up”, adauga Tiberiu Banica.

Potrivit acestuia, produsele Barotti se adreseaza barbatilor care ocupa pozitii de middle management din companii nationale si multinationale, barbatilor interesati de tinute pentru ocazii speciale.

Pana la sfarsitul acestui an, compania intentioneaza sa deschida cel putin o noua locatie, fie in Bucuresti fi in tara. In locatia deschisa recent in Unirea Shopping Center lucreaza in prezent 4 angajati.

“Pentru 2010 vizam sa ne diversificam planurile de extindere teritoriala si sa incepem sa intram agresiv in locatii importante din tara precum mall-uri si centre comerciale. Ca si investitie, magazinul Unirea a necesitat o suma de 60.000 de euro, si estimam ca pentru alte locatii pe care umeaza sa le deschidem sa investim 30.000 – 40.000 euro/locatie”, spune Banica.

Printre orasele luate in considerare pentru extindere se numara Timisoara, Cluj, Constanta, Iasi. Pentru anul viitor compania se va axa in special pe locatiile din centre comerciale si mall-uri, existand posibilitatea ca din anul 2011 se se orienteze si spre spatiile stradale.

Pana la finalul acestui an Barotti estimeaza vanzari de pana la 30.000 de euro, potrivit directorului general al companiei.
In ceea ce priveste piata produselor vestimentare masculine, Tiberiu Banica afirma ca este o industrie in dezvoltare, deschisa pentru noi jucatori, mai ales pe segmentul mainstream.

“Este o piata in dezvoltare si datorita faptului ca pentru un barbat, moda nu mai este doar un domeniu neinteresant, ci unul atractiv si provocator. Un barbat a devenit foarte aplicat si atent la toate detaiile vestimentare care ii alcatuiesc tinuta. In ultimii ani, piata locala de produse de vestimentatie masculina a suferit o serie de modificari ca urmare a schimbarilor in puterea de cumparare, in nivelul de educatie si in stilul de viata ale consumatorilor romani”, spune Banica.

Brandul Barotti intra in competitie cu Braiconf, Adam's, Bigotti, Cavaliere sau Tata&Fiul.