Dupa primele trei semestre, comparativ cu perioada similara a anului trecut, business-ul nostru a scazut cu 23%. Este mult sub asteptarile pe care le aveam anul trecut, dar mai bine decat ne asteptam in februarie. Ne gandim cu optimism la 2010”, spune Andrei Gosu (foto), director general Ascendis, unul din cei mai mai mari jucatori de pe piata locala.

Furnizorul de training este prezent pe piata locala cu trei firme, Ascendis Consulting, Ascendis Experiential si WKH Dezvoltare Organizationala, cu o cifra de afaceri de cumulata de circa 4,6 milioane de euro, potrivit datelor postate pe site-ul Ministerului de Finante.

Ascendis estimeaza ca cifra de afaceri din 2009 va fi de trei milioane de euro, in scadere cu 35% fata de 2008.

In ciuda declinului prognozat pentru 2009, furnizorul de servicii de formare profesionala va continua sa domine topul celor mai importanti jucatori de training de pe piata locala, alaturi de Codecs.

“Obiectivele noastre financiare pe 2009 sunt mentinerea pozitiei de lider si cresterea cotei de piata. Sunt obiective pentru care avem la indemana parghiile necesare”, mentioneaza Gosu.

In prima parte a lunii august, Dan Babutan, CEO Codecs, declara pentru Wall-Street ca, “in conditiile in care nu vor exista perturbari masive pe piata de profil”, compania va inregistra o cifra de afaceri de 3-3,5 milioane de euro in 2009, fata de 4,7 milioane de euro in 2008.

O alta companie din topul celor mai importanti cinci jucatori de training din 2008, cu afaceri de circa 1,4 milioane de euro, estimeaza o scadere puternica a cifrei de afaceri din 2009.

“In ceea ce priveste afacerile pe 2009, ne dorim sa nu pierdem bani si credem ca vom putea realiza acest lucru, in ciuda scaderii business-ului. Tinta noastra este ca in 2010 sa avem un profit semnificativ”, afirma recent, pentru Wall-Street, Georgeta Dendrino, managing director Interact.

Pentru 2009, compania mizeaza pe afaceri de 0,8-0,9 milioane de euro.

In primele noua luni ale anului, afacerile companiei au scazut cu 40% fata de intervalul ianuarie-septembrie 2008.

Totodata, United Business Development (UBD), companie clasata pe locul al patrulea in topul primilor cinci jucatori de pe piata de training in 2008, cu afaceri de 1,7 milioane de euro, si-a modificat in iulie estimarile privind evolutia businessului in 2009, mizand pe o cifra de afaceri de 1,3-1,4 milioane de euro in 2009.

Nu doar primii cinci jucatori de pe piata locala de training au fost afectati de scaderea rulajelor. Grupul de firme Trend Consult, cu afaceri de aproximativ 1,1 milioane de euro, s-a confruntat cu o reducere de 20% a businessului in primele noua luni.

“Credem ca vom termina anul cu o cifra de afaceri cu 25% mai mica decat cea din 2008. Perioada nefasta nu a trecut inca. Desi lucrurile incep sa se miste nu doar la nivelul Romaniei, ci si la nivel regional, pana acum s-au amanat foarte multe proiecte. Bugetele nu au fost eliminate, ci doar inghetate, dar aceste proiecte sunt inca amanate”, spune Adrian Florea, managing partner Trend Consult.

Piata de training a fost estimata anul trecut la 40-50 de milioane de euro, cei mai importanti jucatori fiind Codecs, Ascendis, TMI Romania, UBD, Interact, Human Invest si Trend Consult.

Topul firmelor de training pe 2009





Sursa: companiile
Nota:* estimare pe baza evolutiei businessului din primul trimestru