"Am analizat si analizam in continuare cu atentie atat cheltuielile, cat si veniturile potentiale legate de oportunitatile de investitii, propunandu-ne sa fim o retea de benzinarii eficienta. Minimizam sau amanam toate costurile care nu sunt strict necesare si care nu afecteaza semnificativ operatiunile desfasurate. Una dintre masurile pe care le-am luat este renegocierea contractelor cu furnizorii de electricitate, de exemplu, utilitati, produse alimentare, bauturi", a declarat directorul de vanzari al MOL Romania, Camelia Ene.

Aceasta a precizat ca, pana in prezent, MOL Romania nu a contractat imprumuturi de pe piata bancara.

"Strategia noastra in perioada de criza este indreptata spre cresterea eficientei, tinand cont de asteptarile clientilor nostri si potentialului pietei. Printre masurile uzuale pe care le luam in contextul actual se numara analiza zilnica a pozitiei de lichiditate a companiei, incercand sa evitam orice actiune care ar putea-o afecta. De asemenea, previzionam saptamanal fluxul de numerar si optimizarea acestuia. Concomitent derulam programe de optimizare a operatiunilor desfasurate, de reducere a costurilor si de utilizare cat mai eficienta si mai prudenta a resurselor detinute", a afirmat Camelia Ene, potrivit NewsIn.

Directorul de vanzari al MOL Romania considera totodata ca business-ul trebuie privit in ansamblu, identificand atat oportunitatile de crestere, cat si eficientizarea costurilor. "Nu este realista o reducere uniforma a tuturor capitolelor de cheltuieli", a mai spus Camelia Ene.

MOL Romania: Luam in calcul ca si 2010 va fi un an marcat de efectele crizei

De asemenea, reprezentantul subsidiarei din Romania a grupului ungar MOL a mentionat ca politica MOL in ceea ce priveste investitiile pentru anul viitor va fi prudenta, cu focus pe eficienta si ca decizia de a deschide o benzinarie a fost intotdeauna bine fundamentata, pe baza unor calcule de amortizare pe termen lung.

"Contextul actual nu presupune o schimbare a principiilor investitionale. In 2010, planul de dezvoltare a retelei de benzinarii MOL se va realiza in functie de fezabilitatea proiectelor propuse, luand in considerare conditiile de pe piata locala si contextul international. Planul de investitii trebuie sa tina cont de realitatea de pe teren, adica de preferintele si asteptarile clientilor, puterea de cumparare a acestora, dezvoltarea infrastructurii, potentialul de dezvoltarea a pietei, pentru Romania dorindu-ne o dezvoltare calitativa, nu cantitativa", a afirmat Camelia Ene.

Aceasta a adaugat ca dezvoltarea unei retele de benzinarii poate fi realizata fie prin expansiune, fie prin crestere organica.

"In planificarea noastra interna, luam in calcul ca si 2010 va fi un an marcat de efectele crizei. Totusi, constatam ca aceasta criza ajusteaza toate anomaliile din zona financiara si va readuce la normal preturile supraestimate. Un fapt sigur este acela ca MOL isi va continua angajamentul pe termen lung in Romania si va fi atenta la toate oportunitatile de afaceri in acest sens", a adaugat directorul de vanzari al MOL Romania.

Referitor la vanzarile de carburanti, la nivel de piata, in primele noua luni ale acestui an, directorul de vanzari al MOL Romania citeaza datele furnizate de Asociatia Romana a Petrolului, potrivit carora aceste vanzari au inregistrat un nivel similar cu cel al anului trecut.

Totodata, in opinia Cameliei Ene, este deficil sa faci estimari in ceea ce priveste vanzarile de carburanti in 2010, avand in vedere ca nu se stie cat va dura recesiunea.

"Suntem martorii unei crize economice globale care are impact si asupra Romaniei. Din acest motiv, piata carburantilor va continua sa fie direct afectata de activitatile din domeniul auto, transporturi, metalurgie si constructii, pe de o parte, dar si de rata in crestere a somajului si de scaderea puterii de cumparare a romanilor. Cel mai dificil este sa faci estimari, avand in vedere ca nu stim cat va dura recesiunea", a adaugat reprezentantul MOL Romania.

In cazul MOL Romania, aproximativ 15% din vanzarile totale sunt acoperite de segmentul non oil.

In acest an, compania petroliera a investit aproximativ 4,5 milioane euro pentru deschiderea a trei benzinarii cu suprafete intre 2000 si 3500 de metri patrati, in Bors, Barlad si Codlea, precum si in dotarea depozitului de la Tileagd cu un sistem modern de supraveghere a incarcarilor de carburant in cisterne.

In prezent, reteaua MOL Romania include 135 de benzinarii.

MOL Plc este o companie multinationala, activand in domeniul petrolului si gazelor, lider in Europa Centrala si de Est, cu sediul central in Budapesta. Grupul MOL deruleaza operatiuni in Europa, Orientul Mijlociu, Africa si statele membre CIS, avand peste 33.000 de angajati in intreaga lume. MOL detine cinci rafinarii in Ungaria, Slovacia, Croatia si Italia, cu o capacitate de rafinare de 23,5 milioane tone/an. MOL are peste 1500 benzinarii in Europa Centrala si de Sud-Est.