"OBI are momentan in Romania aproximativ 500 de angajati. Modificarea numarului de angajati este influentata de deschiderea a noi magazine, iar numarul personalului companiei se va mari in 2010 cu aproximativ 300 de persoane", a spus Romano Quinzi, potrivit NewsIn.

Potrivit acestuia, OBI are deja planificate urmatoarele inaugurari in Romania, dar din cauza situatiei macro-economice si financiare, compania a amanat derularea unor proiecte.

"Am alocat deja bugetul necesar pentru aceste noi magazine si acum suntem in pozitie de stand by. Una dintre inaugurarile viitoare si un pas spre centrul Romaniei va fi magazinul din Sibiu, unde pregatirile de amenajare a locatiei au inceput deja. Suntem deschisi oricaror oportunitati de dezvoltare pe teritoriul tarii cu aceleasi angajamente. Incetinirea cresterii pe piata de imobiliare ofera, de asemenea, sansa unor proiecte interesante la preturi rezonabile in orasele mari", a mentionat Quinzi.

Country managerul companiei a adaugat ca, dupa primele noua luni din acest an, afacerile companiei sunt cu aproximativ 15% mai mari decat estimarile initiale pentru aceasta perioada, nespecificand insa valoarea acestora.

De asemenea, Romano Quinzi a mai spus ca cele mai vandute produse ale companiei sunt cele destinate amenajarii gradinii. "Toate departamentele noastre au anumite <<produse vedeta>>, dar suntem mandri, in special, de sectorul pentru gradina, deoarece este un concept unic in Romania. Produsele sunt multiple, nu includ doar plante, diverse tipuri de fertilizatori, instrumente si echipamente de gradinarit, ci si mobilier de gradina sau alte produse legate de acest domeniu", a explicat country managerul OBI.

El a adaugat ca preturile produselor companiei nu au crescut in anul 2009. "Am incercat sa mentinem preturile produselor la un nivel accesibil pentru clientii nostri chiar si in conditiile in care moneda nationala s-a depreciat cu 15%", a spus Quinzi.

In plus, reprezentantul retailerului de bricolaj a adaugat ca piata interna Do-It-Yourself (DIY), chiar si in contextul economic actual, isi va mentine trendul ascendent si in 2009.

"Desi piata de DIY nu va creste precum anul precedent, isi va mentine trendul ascendent. Motivul este nu doar acela ca oamenii simt nevoia de a-si moderniza stilul de viata, dar apeland la magazine de tipul DIY au posibilitatea de a economisi banii, pentru ca pot cumpara toate produsele de care au nevoie la preturi convenabile si pot ei insisi sa repare lucrurile acasa in loc sa angajeze sau sa plateasca profesionisti", a explicat Romano Quinzi.

Piata de bricolaj este estimata de jucatori la circa doua miliarde de euro.
Retailerul de bricolaj OBI a intrat pe piata din Romania in luna noiembrie a anului 2008 si are in prezent patru reprezentante in Oradea, Bucuresti, Pitesti si Arad. Gama OBI contine aproximativ 40.000 de produse.

Principalii competitori ai OBI pe piata romaneasca de bricolaj sunt Praktiker, Dedeman, Bricostore, bauMax, Hornbach, Mr. Bricolaje si Tekzen.

OBI detine peste 500 de magazine la nivel international si este numarul unu pe piata germana si unul dintre principalii comercianti DIY „Do it Yourself” din Europa. Compania este prezenta in Germania, Cehia, Slovenia, Polonia, Ungaria, Bosnia-Hertegovina si Rusia, Italia, Austria, Elvetia, Croatia si Ucraina. In urmatorii ani, OBI se va concentra pe extinderea pe pietele din Europa Centrala si de Est.

OBI este cel de-al cincilea mare distribuitor DIY din lume, avand peste 38,000 de angajati. Vanzarile la nivel international au atins o cota de piata de 43%.