“Sunt multumita ca, datorita masurilor corective propuse, proiectul de preluare nu ar avea efecte negative nici asupra concurentei in Europa, nici asupra consumatorilor”, a declarat Neelie Kroes, comisarul pentru concurenta.

Kraft isi desfasoara activitatea in mai mult de 150 de tari, in timp ce Cadbury are operartiuni in peste 60 de state.

Atat Kraft, cat si Cadbury reprezinta jucatori importanti in sectorul produselor de ciocolata din Europa de Sud-Est. Datorita principalelor sale marci de ciocolata, Milka, Côte d'Or si Toblerone, Kraft dispune de o prezenta puternica in majoritatea statelor membre, cu exceptia Regatului Unit Si a Irlandei, tari in care consumatorii prefera ciocolata traditionala britanica.

La randul sau. Cadbury este lider de piata in Regatul Unit si in Irlanda, in special datorita marcii Dairy Milk, in timp ce in Europa continentala aceasta companie isi desfasoara activitatea in special in Franta, Polonia, Romania si Portugalia, prin marci locale pe care le-a achizirionat anterior.

Kraft este prezenta in Romania din anul 1994 prin cumpararea fabricii Poiana Produse Zaharoase din Brasov, redenumita Kraft Jacobs Suschard Romania S.A. In anul 2000, Kraft Jacobs Suschard isi schimba denumirea in Kraft Foods Romania. Afacerile Kraft Foods Romania: 2008 – cel mai bun an. Ce urmeaza?

Kraft este una dintre cele mai mari companii de produse alimentare si bauturi din lume, cu venituri anuale care depasesc 37 de miliarde de USD, cu peste 100.000 de angajati si peste 180 de unitati de productie in intreaga lume. Compania este cotata la indicele bursier S&P 100 (NYSE: KFT) si Indicii Dow Jones si Ethibel.

Si Cadbury Schweppes este prezent si pe piata din Romania, dupa ce a cumparat, in 2007, controlul producatorului roman de ciocolata Kandia Excelent.

Comisia a identificat probleme de concurenta in sectorul produselor de ciocolata din Polonia si Romania, tari in care cotele de piata ale celor doua companii sunt extrem de ridicate, iar marcile acestora sunt in stransa concurenta, in special pe piata tabletelor de ciocolata. Pentru a rezolva aceste probleme, Kraft s-a angajat sa cesioneze activitatile Cadbury legate de fabricarea de dulciuri comercializate sub marca Wedel pe
piata din Polonia si activitatile Cadbury in sectorul produselor de ciocolata din Romania.

Pe 14 decembrie, Cadbury a refuzat oferta publica de cumparare a Kraft Foods, considerand pretul insuficient, si a anuntat ca se asteapta la cresteri ale cifrei de afaceri de 5-7% pe an in urmatorii patru ani. Grupul britanic de ciocolata a precizat ca activele sale valoreaza mai mult decat oferta de 10 miliarde lire sterline (11,1 miliarde euro) lansata in noiembrie de Kraft Foods. Tot atunci, Cadbury a anuntat ca a primit semnale de interes din partea altor societati, insa nu le-a nominalizat.

Afacerile Kraft Foods Romania: 2008 - cel mai bun an. Ce urmeaza?

Afacerile Kraft Foods Romania: 2008 - cel mai bun an. Ce urmeaza?