Producatorul de lignit SNLO (Societatea Nationala a Lignitului Oltenia) a inregistrat anul trecut pierderi de 50 milioane lei, duble fata de cele din 2008, iar productia de lignit a SNLO a scazut cu 20%, la 14,44 milioane tone, a declarat directorul general al societatii, Daniel Burlan.
"Pierderile din 2009 s-au ridicat la 50 milioane lei, din cauza penalitatilor pentru plata cu intarziere a obligatiilor la bugetul consolidat, in crestere fata de pierderile de 25 milioane lei din 2008, care s-au datorat scaderii activitatii de productie. In plus, avem de incasat 370 milioane lei de la termocentrale. Au fost totodata disponibilizati 472 salariati, pentru care s-au acordat salarii compensatorii, iar productia a scazut ca urmare a reducerii cererii", a precizat Daniel Burlan, citat de NewsIn.

De asemenea, productia fizica de lignit realizata in 2009 a fost de 14,44 milioane tone, cu 20% mai mica decat productia din 2008, cand s-a ridicat la 18,04 milioane tone lignit. "Aceasta diferenta s-a produs din cauza scaderii nivelului cererii de carbune de catre principalii beneficiari: Complexurile Energetice Rovinari si Turceni, precum si Regia Autonoma de Activitati Nucleare (RAAN)", spun reprezentantii SNLO.

Si cifra de afaceri a societatii a scazut tot cu aproape 20%, la 909,3 milioane lei, potrivit estimarilor SNLO. In 2008, cifra de afaceri a societatii a fost de 1.128.896.471 lei. "Aceasta scadere s-a datorat micsorarii cererii de carbune", potrivit reprezentantilor producatorului. In prezent, SNLO are circa 8.500 angajati.

SNLO se afla in subordinea Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri si are ca obiect principal de activitate extragerea si comercializarea lignitului.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri